Ovo je ozbiljna stvar, a i mi smo je ignorisali. Očekujući nešto.brzi wrote: ↑28 Mar 2024, 14:52Da, u Pravilniku piše da ukoliko Javni snabdjevač ne pokrene tarifni postupak da će ga oni pokrenuti i ako im ne dostavi podatke o troškovima proizvodnje i dustribucije da će sami pribaviti podatke. Tako da je najkasnije poslije objave da će Elektroprivreda plaćati ugalj više za 20 % od 01.01.2022. FERK trebao pokrenuti tarifni postupak jer on treba da štiti od monopola i ostale učesnike na tržištu. Što nije učinio. Ne radi se samo o zaštiti Elektroprivrede BiH, ili potrošača nego i o zaštiti ostalih učesnika.Sitna buranija wrote: ↑28 Mar 2024, 14:43Mislim da bismo trebali ići prema FERK-u i ministarstvu, jer su i jedni i drugi suodgovorni za ovo što se dešava. Trebaju i oni osjetiti pritisak za ono što rade kako ne treba. Čini mi se da je Brzi ušao u ovaj FERK-ov pravilnik dobro. Na skupštini im je i postavljao pitanja vezano za to...panzer wrote: ↑28 Mar 2024, 12:18 Onda sam preskočio tih par riječi u kojima je spomenuto građanstvo. Šta ja znam, lijepo je što se piše ali ne vidim efekat.
Moramo daleko efikasnije nastupiti a opet mi se čini i da ovih par susreta sa upravom rezultiralo da se posegne u budžet entiteta umjestu o kasu elektroprivrede tako da smo na dobrom putu.
Ako se još krene u peglanje cijene prema građanstvu onda bi trebalo da se situacija počne poboljšavati.
I nikad niko od ostalih učesnika nije se požalio na monopolski odnos Elektroprivrede BiH, zato jer kokošari prodaju viškove Elektroprivrede a javno snabdjevanje za koje su registrovani ih i ne zanima.
Elektroprivreda BIH
Re: Elektroprivreda BIH
Re: Elektroprivreda BIH
Član 6.
(Analiza prihoda i rashoda)
(1) FERK vrši analizu prihoda i rashoda da bi se mogao utvrditi potreban prihod pojedine
elektroprivredne djelatnosti.
(2) Prilikom analize prihoda i rashoda FERK može koristiti izvještaje nezavisnog revizora i
revizorskih institucija koje su zakonom ovlaštene za obavljanje revizija elektroprivrednih
društava u Federaciji BiH, a koje elektroprivredna društva trebaju dostaviti FERK-u.
(3) Sva elektroprivredna društva obavezna su računovodstvene podatke prikazati odvojeno za
svaku elektroprivrednu djelatnost i odvojeno od ostalih djelatnosti.
(4) Prilikom analize i odobravanja prihoda i rashoda FERK može koristiti usporedne analize
(benchmarking) istih ili sličnih elektroprivrednih društava.
(5) Elektroprivredna društva obavezna su dostaviti FERK-u svu zatraženu dokumentaciju,
podatke i informacije, u skladu sa Zakonom, Regulatornim kontnim planom, Pravilnikom za
izvještavanje i drugim propisima i pravilima FERK-a.
(6) Ukoliko elektroprivredna društva ne raspolažu zahtijevanim podacima, obavezna su izvršiti
procjenu istih. U suprotnom FERK zadržava pravo procjene podataka koristeći iskustvenu
praksu, dostupne podatke i informacije iz okruženja.
DIO TREĆI - TARIFNI POSTUPAK
Član 52.
(Opšte odredbe)
FERK propisuje osnove pokretanja i vođenja tarifnog postupka koji su neophodni da bi FERK
ispunio svoje obaveze u skladu sa Zakonom i Poslovnikom o radu.
Član 53.
(Početak tarifnog postupka)
(1) Tarifni postupak se pokreće podnošenjem zahtjeva FERK-u od elektroprivrednog
društva ili na inicijativu FERK-a.
(2) Tarifni postupak se može pokrenuti radi promjene potrebnog prihoda uslijed promjene
jedne ili više komponenti potrebnog prihoda.
(3) Zahtjev za pokretanje tarifnog postupka se podnosi na propisanom obrascu koji je
sastavni dio ovog Pravilnika i nalazi se u prilogu Pravilnika.
(2) FERK može na vlastitu inicijativu, pokrenuti analizu primjene tarifnih stavova, te može
izmijeniti odluku o tarifnim stavovima za nekvalifikovane (tarifne) kupce i tarifnim
stavovima za korisnike distributivnog sistema i donijeti nove tarifne stavove.
(Analiza prihoda i rashoda)
(1) FERK vrši analizu prihoda i rashoda da bi se mogao utvrditi potreban prihod pojedine
elektroprivredne djelatnosti.
(2) Prilikom analize prihoda i rashoda FERK može koristiti izvještaje nezavisnog revizora i
revizorskih institucija koje su zakonom ovlaštene za obavljanje revizija elektroprivrednih
društava u Federaciji BiH, a koje elektroprivredna društva trebaju dostaviti FERK-u.
(3) Sva elektroprivredna društva obavezna su računovodstvene podatke prikazati odvojeno za
svaku elektroprivrednu djelatnost i odvojeno od ostalih djelatnosti.
(4) Prilikom analize i odobravanja prihoda i rashoda FERK može koristiti usporedne analize
(benchmarking) istih ili sličnih elektroprivrednih društava.
(5) Elektroprivredna društva obavezna su dostaviti FERK-u svu zatraženu dokumentaciju,
podatke i informacije, u skladu sa Zakonom, Regulatornim kontnim planom, Pravilnikom za
izvještavanje i drugim propisima i pravilima FERK-a.
(6) Ukoliko elektroprivredna društva ne raspolažu zahtijevanim podacima, obavezna su izvršiti
procjenu istih. U suprotnom FERK zadržava pravo procjene podataka koristeći iskustvenu
praksu, dostupne podatke i informacije iz okruženja.
DIO TREĆI - TARIFNI POSTUPAK
Član 52.
(Opšte odredbe)
FERK propisuje osnove pokretanja i vođenja tarifnog postupka koji su neophodni da bi FERK
ispunio svoje obaveze u skladu sa Zakonom i Poslovnikom o radu.
Član 53.
(Početak tarifnog postupka)
(1) Tarifni postupak se pokreće podnošenjem zahtjeva FERK-u od elektroprivrednog
društva ili na inicijativu FERK-a.
(2) Tarifni postupak se može pokrenuti radi promjene potrebnog prihoda uslijed promjene
jedne ili više komponenti potrebnog prihoda.
(3) Zahtjev za pokretanje tarifnog postupka se podnosi na propisanom obrascu koji je
sastavni dio ovog Pravilnika i nalazi se u prilogu Pravilnika.
(2) FERK može na vlastitu inicijativu, pokrenuti analizu primjene tarifnih stavova, te može
izmijeniti odluku o tarifnim stavovima za nekvalifikovane (tarifne) kupce i tarifnim
stavovima za korisnike distributivnog sistema i donijeti nove tarifne stavove.
Re: Elektroprivreda BIH
Kolika je zakonska težina riječi "može" . Jer ako je neobavezujuća onda smanjuje mogućnost prigovora.
Re: Elektroprivreda BIH
Kad se to poveže sa svim ostalim članovima u kojim piše da štite konkurentnost, da štite sve ostale učesnike, pa spomenu deset puta eliminisanje unakrsnog subvencioniranja a ono povećano do bola onda bi to "može",.. trebalo biti, "morao je". Jer kroz cijeli pravilnik se provlače pojmovi "potreban prihod", "odobreni povrat", a onda se prodaje struja ispod potrebnog prihoda za pokrivanje proizvodne i nabavne cijene.
Samo treba sve posložiti,..
Član 2.
(Ciljevi Pravilnika)
Ciljevi Pravilnika su:
a) uspostaviti mehanizme određivanja tarifa za pružanje usluga isporuke električne
energije krajnjim kupcima u Federaciji BiH na siguran, pouzdan i efikasan način,
b) osiguravanje pristupa treće strane distributivnom sistemu, te unapređenje
konkurentnosti,
Samo treba sve posložiti,..
Član 2.
(Ciljevi Pravilnika)
Ciljevi Pravilnika su:
a) uspostaviti mehanizme određivanja tarifa za pružanje usluga isporuke električne
energije krajnjim kupcima u Federaciji BiH na siguran, pouzdan i efikasan način,
b) osiguravanje pristupa treće strane distributivnom sistemu, te unapređenje
konkurentnosti,
Re: Elektroprivreda BIH
Hajde ovako, sklopimo jedan dopis sa zahtjevom za sastankom prema FERKu, a u međuvremenu EPBIH pošalje zahtjev za ovim blok tarifama ili jednostavnim poskupljenjem od 10%.
Ako znamo da 10% nije dovoljno , ili možda i ne smije biti više, da li je onda efikasno bilo šta tražiti od FERKa?
Ako znamo da 10% nije dovoljno , ili možda i ne smije biti više, da li je onda efikasno bilo šta tražiti od FERKa?
Re: Elektroprivreda BIH
Zanimljiv je ovaj član 65
"Postepenost u primjeni tarifne metodologije u prelaznom periodu)
(1) Uvažavajući načelo postepenog uvođenja međunarodno prihvaćene regulatorne prakse i
postupnog uvođenja opšteprihvaćenih međunarodnih standarda u tarifnom postupku,
FERK će voditi računa o izbjegavanju naglih i velikih promjena tarifa u prelaznom
periodu.
(2) U skladu sa stavom (1) ovog člana, tokom prelaznog perioda, vodit će se računa o
postepenom ukidanju unakrsnih subvencija između kategorija i grupa potrošnje, kao i o
postepenosti pri odobravanju visine stope povrata na vlasnički kapital.
(3) Postepenost u primjeni tarifne metodologije u prelaznom periodu podrazumijeva i
postupnost u eventualnim izmjenama tarifa, koje će na kraju prelaznog perioda u
potpunosti biti zasnovane na opravdanim troškovima.
(4) Za vrijeme trajanja prelaznog perioda FERK će utvrđivati tarifne stavove za
nekvalifikovane (tarifne) kupce.
(5) FERK će utvrđivati tarifne stavove za korisnike distributivnog sistema i nakon isteka
prelaznog perioda"
Ovo je metodologija iz 2013. pa se pitam do kad će trajati taj "prelazni period ",.. 15 godina, 20 godina, 100 godina?
"Postepenost u primjeni tarifne metodologije u prelaznom periodu)
(1) Uvažavajući načelo postepenog uvođenja međunarodno prihvaćene regulatorne prakse i
postupnog uvođenja opšteprihvaćenih međunarodnih standarda u tarifnom postupku,
FERK će voditi računa o izbjegavanju naglih i velikih promjena tarifa u prelaznom
periodu.
(2) U skladu sa stavom (1) ovog člana, tokom prelaznog perioda, vodit će se računa o
postepenom ukidanju unakrsnih subvencija između kategorija i grupa potrošnje, kao i o
postepenosti pri odobravanju visine stope povrata na vlasnički kapital.
(3) Postepenost u primjeni tarifne metodologije u prelaznom periodu podrazumijeva i
postupnost u eventualnim izmjenama tarifa, koje će na kraju prelaznog perioda u
potpunosti biti zasnovane na opravdanim troškovima.
(4) Za vrijeme trajanja prelaznog perioda FERK će utvrđivati tarifne stavove za
nekvalifikovane (tarifne) kupce.
(5) FERK će utvrđivati tarifne stavove za korisnike distributivnog sistema i nakon isteka
prelaznog perioda"
Ovo je metodologija iz 2013. pa se pitam do kad će trajati taj "prelazni period ",.. 15 godina, 20 godina, 100 godina?
Re: Elektroprivreda BIH
Problem je što to nije ni 10 %, koliko sam ja shvatio kroz te tarifne stavove će dobiti 10% više za električnu energiju ali mrežarina ostaje ista. što je onda upola manje.panzer wrote: ↑28 Mar 2024, 16:42 Hajde ovako, sklopimo jedan dopis sa zahtjevom za sastankom prema FERKu, a u međuvremenu EPBIH pošalje zahtjev za ovim blok tarifama ili jednostavnim poskupljenjem od 10%.
Ako znamo da 10% nije dovoljno , ili možda i ne smije biti više, da li je onda efikasno bilo šta tražiti od FERKa?
U RS-u su više dobili na povećanju mrežarine nego na blok tarifama jer su uveli da za svaki prijključak pa i onaj na vikendici platiš minimalno 13 maraka bez potrošenog kWh.
A opet možda je najbolje da ih pustimo da skroz padnu, tresnu a onda ili MMF i njihovi uslovi ili privatizacija. Ni prva ni druga opcija nije loša za nas. Vjerovatno nam je najgora opcija da se vrte oko nule, to neće donijeti ni napredak ni promjene.
-
- Posts: 137
- Joined: 24 Jan 2023, 12:00
Re: Elektroprivreda BIH
Ovo sto citirate je iz pravilnika koji regulise odredjivanje distribitivne tarife. I ona je problematicna ali je 5-6 puta problematicniji dio koji se odnosi na cijenu energije gdje elektroprivredu ista kosta bar 12 feninga a ona je prodaje narodu po 6,3 feninga
Re: Elektroprivreda BIH
Koji je to dio i daje li mogućnost da bude rast cijene od 30%. ili bar tri puta po 10% u narednih 15 mjeseci jer se mora amortizovati povećanje gubitka koji EPBIH ima na trendu ugrađivanja grijalica i toplotnih pumpi.