Federalna direkcija za autoceste je najavila osam novih gradilišta autoputa u BiH za narednu godinu, ukupne investicije 1,3 milijarde KM.
Izrađen je četverogodišnji plan izgradnje 80 kilometara ceste, odnosno 20 kilometara godišnje, što je značajan napredak u odnosu na period od 2000. do 2006. godine, kada je izgrađeno samo tri kilometra ceste.
Tim povodom održana je proširena sjednica Udruženja građevinara u Privrednoj komori Federacije BiH, na kojoj je direktor Federalne direkcije za autoceste Erdal Trhulj informirao bh. građevinare koji će projekti uskoro biti otvoreni te koji su uvjeti koje potencijalni izvođači moraju zadovoljiti.
“Između Udruženja građevinara, Federalne direkcije za autoceste i Privredne komore FBiH uspostavljen je kontakt da bi domaće kompanije bile upoznate o planiranim aktivnostima izgradnje autoceste. Današnji sastanak je sazvan s istim ciljem, a planiramo sazivati sastanke svakih četiri do pet mjeseci da bi kompanije bile blagovremeno informirane o aktuelnim aktivnostima i tenderima”, kazao je Trhulj.
Dodao je da su građevinari današnjom prezentacijom upoznati o već urađenom poslu i aktuelnim radovima, ali i tenderima i uvjetima koje moraju ispuniti ako se žele uključiti u projekt izgradnje autocesta te planirati svoje buduće akcije i razvoj.
Građevinari su danas upoznati i o otvaranju ponuda za projekt izgradnje dionice Lašva - Travnik, 23 kilometra brze ceste, nakon kojeg će uslijediti raspisivanje tendera za dionicu Tarčin - Konjic i Konjic - Jablanica, kao i tender za dionicu Orašje - Brčko, planiran za oktobar.
Trhulj smatra da je veoma bitno da sve više bh. kompanija može participirati na gradilištima i da se nakon okončanja jednog građevinskog ciklusa odmah mora raditi na idućem, “da se ne ponovi situacija otprije nekoliko godina, kada se ništa nije gradilo”.
Bijača - Kravice 15 mil Eura, početak planiran za februar 2011, EBRD
Kravice - Zvirovići 45 mil Eura, april 2011, EBRD
Tarčin - Suhorol 75 mil Eura, maj 2011, EBRD
Suhodol - Lepenica, juli 2011, EIB
Lepenica - Rakovica, septembar 2011, EIB
Rakovica - Vlakovo, oktobar 2011, EIB, ove zadnje tri dionice ukupne vrijede 105 mil Eura, EIB
Svilaj - Odžak 30 mil Eura, septembar 2011, EIB
Most Počitelj decembar 2011, 30 mil Eura, EIB
Počitelj - Zvirovići bez mosta Počitelj januar 2012, 30 mil Eura EIB
Drivuša - Klopče 30 mil Eura, januar 2012, KIF
Ogromna sredstva će biti angažovana iduće godine. Na to se čekalo godinama ali su projektne procedure, prikupljana izvora finansiranja, ekproprijacije, prilagođavanje prostornim planovima uradili svoje. Konačno se može reći sa sigurnošću da se domaća ekonomija pokreće.