Vijesti iz ekonomije/privrede

Sitna buranija
Posts: 2345
Joined: 12 May 2016, 10:51

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Sitna buranija »

Shahab wrote:Tursku će spasiti Kina odnosno BRIKS. Prvo sa Katarom rade restruktuiranje dolarskog duga, nakon toga dolarski dug pretvaraju u yuan. Međusobnu trgovinu radit će yuanom, lirom i rubljom. Turski deficit uzrokovan je kupovinom energenata. Sve drugo sami proizvode. Tu planira da mu pomognu Rusija i Iran odgodama plaćanja i jeftinijom cijenom. Turski dug je za Kineze kikiriki i dugoročna investicija u njihov put svile. Tursku spašava geostrateška pozicije jer je ključna zemlje evroazije. Preko nje prolaze trgovački i energetski koridori između Azije i Evrope. Bez toga svi bi je pustili da potone. Erdogan zna zašto ga ruše. Nema ovo veze sa strukturom duga. Kriv je jer mijenja kurs, suprotstavlja se sofisticiranom davljenju Turske. To je rezime turskog plana.
Otprike.

S druge strane, Amerikanci su ušli u sukob sa svima - Rusijom, Iranom, Meksikom, Kinom, Kanadom, EU... S nekima u politički/vojni, a s nekima u ekonomski sukob. Dugoročno, nije im to dobro, ne mogu samo sa Izraelom i UK kontrolisati svijet. A kada veliki broj zemalja odbaci dolar, e onda će nastati problemi. Znaju oni to dobro i zato su Gadafija maknuli, postao je previše agresivan sa tom idejom. Međutim, sada oni sami svojim postupcima tjeraju druge da se okrenu toj ideji, ali ovi su sada puno masovniji i veći od Libije i sjevera Afrike...
brzi
Posts: 2873
Joined: 31 Jul 2012, 14:34

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by brzi »

http://biznis.ba/zeljeznicki-putnicki-p ... ecju-2018/
Malo su se potrudili da prošire ponudu i poslušaju glas putnika i već su zabilježili značajan rast putničkog prijevoza.
Kako bi to tek izgledalo kada bi se ozbiljnije pozabavili potrebama i željama putnika.
montypython
Posts: 4107
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

brzi wrote:http://biznis.ba/zeljeznicki-putnicki-p ... ecju-2018/
Malo su se potrudili da prošire ponudu i poslušaju glas putnika i već su zabilježili značajan rast putničkog prijevoza.
Kako bi to tek izgledalo kada bi se ozbiljnije pozabavili potrebama i željama putnika.
Ja sam bio 3-4 puta Mo-Sa Talgom i nije dobro. Jeste, sad linije ima a nije je bilo godinama. I tu pozitiva prestaje. Kašnjenje je pola sata i više, bilo je svaki put kad sam išao, umjesto za 2 sata po redu vožnje stigne se za 2,5 ili duže. Na šalterima ogromne gužve U Mo radi jedan i bude po 30-40 ljudi u redu. Neka žena ispisuje rukom kartu i nekakve potvrde što traje cca minutu i 20 sec. Voz čeka na peronu dok i zadnji putnik ne dobije kartu pa često pođe sa 20 min kašnjenja. Ako hoćeš to da izbjegneš treba doći ranije u toku dana na stanicu i kupiti kartu (što je naravno čisti gubitak bar 1-2 h). Ali ne od 12-14 jer tad imaju pauzu. Na peronu ulazi se na jedna vrata da bi se mogle na ulazu kontrolisati karte što stvara novu gužvu. U vozu, klima mlati bez kontrole (vjerovatno je podešena na 20-21 umjesto 25 tako da sam se smrzao 2-3 puta u sred ljeta a kad izađeš vani na +35 bukvalno si životno ugrožen). Bife ne radi ili u njemu nema ništa, prozori prljavi. U Konjicu stane po 15 min 'nako. Od Hadžića vozi mislim jedno 30ak km/h. Ovaj porast broja putnika je po meni uglavnom zbog toga što se poredi sa godinom kad je Talgo uveden kad prvih mjeseci nije ni vozio. Posebna priča je da ima samo dvije vožnje na dan od kojih je prva u cik zore a druga sezonska a trebalo bi bar 3-4. Ne znam šta uopšte rade sa 9-10 kompleta koje su kupili? Sam voz je moderan udoban i sl ali oni sami su uradili malo a ne reaguju uopšte na potrebe i želje putnika. Tako da sam ponovo prešao na bus iako je karta 2x skuplja.
brzi
Posts: 2873
Joined: 31 Jul 2012, 14:34

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by brzi »

Sve to što si naveo dokazuje da potencijal postoji, da nije istina da su se putnici odrekli vozova,.. nego željeznice putnika,..
Ako Slovenija ( da ne spominjem Njemačku) ima profitabilnu željeznicu i veliki broj putnika, zašto ne bi mogla imati i BiH.
montypython
Posts: 4107
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

brzi wrote:Sve to što si naveo dokazuje da potencijal postoji, da nije istina da su se putnici odrekli vozova,.. nego željeznice putnika,..
Ako Slovenija ( da ne spominjem Njemačku) ima profitabilnu željeznicu i veliki broj putnika, zašto ne bi mogla imati i BiH.
Ma naravno da se putnici nisu odrekli vozova to je bila šuplja da opravdaju svoj nerad 20ak godina kao i ona da ne može tako dobar voz po našim prugama. Talgo je i pravljen za krivine i nagibe, ima čak i sistem aktivnog naginjanja u krivinama. Drugo je što oni nisu kvalitetno rekonstruisali prugu ali pare jesu skrhali. Išao sam kroz također planinsku Austriju 200 km/h mjestimično od Beča do Salzburga. Potencijal je ogroman posebno na liniji Mo Sa, mogao bi se napraviti čak tzv scenic voz/vožnja jer je kanjon Neretve jedinstven u Evropi, a slično ima i prema Bihaću. Ali šta ćeš napraviti kad vožnja od 300 km traje 8 h. Ili kad turisti fotoaparatom žele snimiti jedinstvene prizore ali ne mogu jer je staklo na prozoru prljavo itd itd. Ogroman je tu potencijal za razvoj i saobraćajno i turistički ali ne može bez žestokog restrukturiranja. Ne znam mogu li biti profitabilni ali putnički sobraćaj mora postojati čak i ako nije u potpunosti isplativ. A što je više putnika isplativiji je. Baca država pare i na gluplje stvari. Treba dakle povećati broj linija npr Mo Sa min 3-4 ture na dan, automatski se smanjuje udio fiksnih troškova u cijeni karte itd itd. Ja međutim sumnjam da oni imaju dovoljno stručnog osoblja da obezbjede posade i za tih nekoliko vozova što ide.
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

I kod nas je slično. Uglavnom su nesposobni kad nešto treba efikasno uraditi, ali zato pokažu sve sposobnosti na nivou doktora nauka za zaposliti se javnom sektoru. A i plate ih motiviraju.
U SAD-u, naprimjer, najlošije i najniže plate su upravo u javnoj administraciji i tamo se zapošljavaju najnesposobniji, oni koji ne mogu dobiti bolje plaćeni posao
https://www.oslobodjenje.ba/dosjei/kolu ... ima-388981
savjetnik
Posts: 454
Joined: 11 Jan 2013, 22:43

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by savjetnik »

Kompanija Adriatic Metals, koja provodi istraživanja ruda u Varešu, želi proširiti svoje zemljište, nakon velikih otkrića, navode australijski mediji.
Iz kompanije su naveli da je opštinsko vijeće odobrilo zahtjev kompanije za proširenje koncesionog dogovora izvan parcela koje su u 100-postotonom vlasništvu ove kompanije, prenio je list The West Australian. Podsjetimo da je firma izlistana na berzi u Australiji.
Pod uslovima originalnog ugovora, Adriatic je dobio vlasništvo nad tri polja, od kojih dva okružuju iskopinu Veovača, a treće Rupice.
Adriatic vjeruje da postoji znatan potencijal da se proširi postojeća oblast na kojoj su pronađeni minerali.

Konkreno, koncesija na iskopini Rupište proširena je da obuhvati zemlju sjeverno od mjesta na kojem su vršena probna istraživanja u junu, kada je na tonu zemljišta pronađeno 2,1 gram zlata, 158 grama srebra, 2,3 posto bakra, 8,6 posto olova, 12,8 posto cinka itd.
Visoko mineralizirana iskopina produžava na sjever, direktno u proširenu oblast, i predstavlja neodoljivu metu za ovu kompaniju, navodi australijski list.

Direktor Adriatic Metals Geraint Harris je rekao:

“Odobrenje proširenja koncesije od Opštine Vareš bazirao je na sastanku vijeća i diskusiji, koja je rezultirala jednoglasnim pozitivnim glasanjem. Ovo pokazuje značajnu demonstraciju lokalne podrške u Općini Vareš zbog koje smo veoma sretni. Proširena koncesija će nam omogućiti da upotrijebimo moderne tehnike ispitivanja na veoma perspektivnoj oblasti i dalje će pomoći da se maksimalno iskoristi vrijednost projekta u Varešu kratkoročno i dugoročno.”

List navodi da će zahtjev sada biti podložan javnom uvidu i, ako i ta faza bude uspješna, biti će podnesen „lokalnom ministarstvu“ na finalno odobrenje.



PIŠE: OSLOBOĐENJE PORTAL
Sabur2
Posts: 2030
Joined: 16 May 2010, 01:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Sabur2 »

Sta drzava ima od ovakvih ugovora? Osim plata i doprinosa, sta koncesioni ugovor nalaze? Procentualnu podjelu dobiti ili neki fiksni godisnji iznos?
Jer ako je ovo drugo, nije uopste radosna vijest da nekom dajes rudno bogatstvo za kikiriki.
Laufer
Posts: 151
Joined: 16 Jan 2018, 02:15

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Laufer »

Naši novinari i ekonomske teme. Na momenat pomislih da se radi o dijasporskim parama. A ono riječ o stranim investicijama. Naslov k'o da su u vreći donesene. :lol:
https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /180906057
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Post Reply