Nakon pada komunizma oni su krenuli drugim putem od ex Jugoslavije. Mi smo izabrali put nacionalizma i klerikalizma koji je rezultirao besmislenim ratom, odnosno općim propadanjem i kriminalizacijom. U BiH najgore stanje jer su locirane tri nacije i religije u stalnom sukobu.
Oni su odabrali putanju racionalne integracije u zapadni sistem.
Vijesti iz ekonomije/privrede
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Sabur2 wrote:Kad vidimo šta se desi od jednog bezveznog intervjua, kako su sposobni od ničega napraviti vanredno stanje, a na to se narod primi,
kojeg int.? ovog gore ili?
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Misli na intervju Izetbegovica,clana predsjednistva BIH koji je iskoristen za "pravljenje tenzija" kako bi se skrenula paznja sa losih ekonomskih pokazatelja jer ako nisi "na braniku nacionalnih interesa" onda ces morati odgovarati gradjanima o ekonomskim problemima.
A tu nemaju smislen odgovor. Pa ce praviti dreku.
A tu nemaju smislen odgovor. Pa ce praviti dreku.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Tu foru puše uhljebi i penzioneri.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Kad bi ovo ubolo bila bi strašna stvar....
Za patentirani motor urađen na osnovu Teslinog trofaznog rotacionog motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji je radilo 20 istraživača - naučnika iz BiH, zainteresovan je "Mercedes", ali i jedna od 10 najvećih svjetskih kompanija, sa kojom su pregovori pri kraju.
Da ovo bude još zanimljivije, tu je i podatak da je čitav projekat rađen na milimetarskom papiru, bez upotrebe kompjutera.
"Ništa nije rađeno na kompjuterima. Mi smo u ovom poslu i poznajemo sve moguće vrste zaštite, ali pitanje je kako bi to prošlo da je projekat bio na mašinama jer dok smo radili na njemu svi su znali, sve najveće američke, kineske i ruske kompanije", priča za "Nezavisne" Zoran Vujinović, vođa bh. tima pronalazača.
Ova grupa napravila je revolucionarno otkriće, a o kolikom oprezu da im neko ne ukrade ideju je riječ pokazuje i anegdota kada su prijavljivali patent.
"Kada je u pitanju ovakav projekat nikome ne možete vjerovati, tako da je za nas i institut bio treće lice. Da bismo sveli rizik na minimum, svu dokumentaciju predali smo u petak tek u 15.30", govori Vujinović, koji je iz Kneževa.
Patentirani motor, naravno, nismo mogli ni mi fotografisati. Za njega su trenutno zainteresovani "Mercedes", ali i, kako Vujinović kaže, jedna od 10 najvećih svjetskih kompanija, sa kojom su im pregovori stigli pred sami kraj. Ime te kompanije nije želio još da otkrije. O eventualnim ciframa nije bilo govora, ali se samo može naslutiti da je u pitanju broj sa puno nula.
Inače, Vujinović kroz šalu priča kako im je Nikola Tesla napravio velike probleme.
"On je otišao 150 godina ispred, a na kraju ostavio nedovršeno, i hajde ti sada to riješi", kroz smijeh kaže Vujinović i dodaje da su se opredijelili baš za ovaj projekat jer je sam Tesla istakao kako je to njegov najveći pronalazak.
Ovaj motor nudi ogromne prednosti: od puno veće snage i jeftinije cijene izrade te efikasnosti do rješenja za klimatske promjene i onečišćavanje okoline, koje je možda glavni problem 21. vijeka. Ovaj motor, na početku zamišljen da se koristi u oblasti elektroenergetike, sa potrebnim varijacijama moći će se koristiti u vozilima na kopnu, u vazduhu i vodi. Na njemu su radili 25 godina. Njihov rad je maksimalno podržala kompanija "Siemens".
"Tokom jednog vijeka motori SUS su prerasli u najefikasniju toplotnu mašinu koja se stalno usavršava. Ono na čemu se nije ništa do sada uradilo je njihov koeficijent korisnog dejstva, niti se mijenjala njihova energetska bilansa. Pored mnogih usavršavanja i unapređenja, stepen korisnog djelovanja je i dalje ostao nizak, a konstrukcija i dalje složena i skupa, ima veliki broj sastavnih dijelova i mnoge druge nedostatke", kaže Vujinović.
Probleme nastoje riješiti konstruisanjem potpuno novog motora utemeljenog na drugačijim principima rada od dosadašnjih.
"Rješenje se nalazi u potpuno novom hibridno-rotacionom motoru koji je prilagodljiv uslovima eksploatacije, jednostavan za konstruisanje i proizvodnju sa niskim troškovima izrade. Jedan motor će se moći koristiti u režimu rada kao motor s unutrašnjim sagorijevanjem, u drugom režimu kao pneumatski motor, a treći kombinovano. Broj energetskih ponora, pokretnih dijelova i veličina tarnih površina se svodi na minimum. Tu je i povećavanje snage uz smanjenje potrošnje goriva i postizanje visokog obrtnog momenta", objašnjava Vujinović.
Novi motor će bolje koristiti hemijsku energiju goriva sa niskim emisijama, da ne koristi motorna ulja i tako bude ekološki prihvatljiviji od postojećih.
"Sekundarni cilj pronalaska je konstruisati hibridni motor s unutrašnjim sagorijevanjem koji se po potrebi može koristiti i kao pneumatski motor ili kombinovano zbog optimizacije potrošnje goriva, a u isto vrijeme da zadrži visoke performanse. Sa vožnjom na komprimirani zrak auto se može voziti u zaštićenim eko-zonama ili dijelovima grada gdje je upotreba klasičnog motora zabranjena, a stepen korisnosti je iznad 90 odsto", ističe Vujinović.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Tesla je najveći genije u istoriji. I ovaj slučaj je dokaz da su naučna otkriča ili unapređenja stvar inspiracije ljudi slobodnog duha. Ako su bosanci iz kneževa uspjeli nešto što nisu njemačke ili japanske milijarde u njihovim institutima, to je potvrda nepredvidljivosti života. Inače japanci su napravili moćnu industriju na korištenju tuđin inovativnih rješenja u smislu komercijalizacije. Nikada nisu ništa izumili ali su kapitaliziralivtuđe ideje.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Inovacija mora oduševiti čovjeka. Pogotovo što ovi ipak znaju šta rade. Sad ako bi se to komercijaliziralo to bi bi podstrek i za ostale a imajući u vidu da inovatori nikad ne rade samo radi para onda bi bilo sigurno da bi onim što zarade ulagali u nova istraživanja. Jer spominje se ekipa od 20tak ljudi.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Nisam bio siguran da će arapi zadržati vinariju ali bez nje hepok nije hepok.
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Moram nakon ovog izraziti sumnju da je investitor iz Dubaia, ili da je novac porijeklom odatle, jer mislim da je kod njih cak i kaznjivo djelo proizvodnja i promet alkohola.panzer wrote:Nisam bio siguran da će arapi zadržati vinariju ali bez nje hepok nije hepok.
Ali da ne iznosim optuzbe bez osnova...
Re: Vijesti iz ekonomije/privrede
Nisu svi Arapi isti. Neki itekako loču. Čak neke zemlje imaju tradiciju u proizvodnji vina. Zadržat će arap sve što donosi novac. Ja sam u to siguran. Osim ako baš nije iz selefijskog pokreta itd itd.