Ceste FBiH su veoma profitabilne (prošlogodišnja dobit 40 miliona), međutim problem su prevelika zaduženja. Slažem se da je isplata dividende najbolje i najpravednije rješenje. Međutim čini mi se da će pokušati preveslati male dioničare. Predugo oni "planiraju" kako da izvuku ove pare.Shahab wrote:Kako bi se te pare vratile? Iz neisplativih cesta koje ne mogu same sebe da finansiraju? Zašto MMF insistira na akcizama, jer je to jedini način da se vrate krediti. Ako uzmu te pare, najbolje je da ih istovare preko dividende. Telekom je svakako izmužena krava bez budućnosti. Naredni korak je prodaja i to ispod svake cijene.Investitor wrote:Po zakonu ne mogu nikakvim akrobacijama isplatiti većinskom vlasniku a da ostalim ništa ne isplate bilo da se radi o smanjenju kapitala bilo da se vrši isplata dividende.Ovaj direktor kao da je pao sa marsa. Da su novinari sposobniji, kao što nisu, ovaj bi sutra zbog ovakvih izjava dao ostavku. Međutim, negdje sam pročitao da postoji mogućnost da BHT kupi obveznice koje bi izdale Ceste FBiH, ali to bi bila neka vrsta kreditiranja i te pare bi se morale vratiti.
BH Telecom
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: BH Telecom
Re: BH Telecom
Nerasporedjenu dobit mogu uzeti samo kroz dividendu ili recimo kao drustvo iz FDS!Sumnjam da ce se ovaj salabajzer odluciti ponovo na isti model!Tesko da bi prosle jos cetiri ocite pljacke!
-
- Posts: 2360
- Joined: 12 May 2016, 10:51
Re: BH Telecom
Već sam jednom o tome pisao čini mi se, ali BHT i pored svih nastojanja ne može imati značajno veći tržišni udio nego što ima zbog "nacionalne" polarizacije tržišta. Dakle, koliko god da investiraju, efekat će izostati. Dovoljno im je da investiraju u nove tehnologije tek toliko koliko im treba da prate konkurenciju, a to mogu postići i iz sredstava amortizacije koja je cca 90 mio KM godišnje (i sam Zaimović reče da su u prošloj godini investirali 90 mio KM). Dakle pare koje imaju im stoje bezveze na računima jer ih ne koriste, umjesto da ih vrate vlasnicima da ih oni upotrijebe na način za koji misle da je najbolji za njih (vlada će praviti ceste, neko bi kupio auto, neko vrijednosne papire, neko stavio na banku...). Bolje da vrate taj neupotrijebljeni kapital vlasnicima, nego da ga isisaju kroz tendere, kreditiranja, kupovine bezvrijednih obveznica državnih firmi i sl. A što se tiče mužnje, ova KRAVA može još dosta da se muze, to se ne sikiraj.Shahab wrote:Još ova mužnja za predizbornu kampanju i ova je KRAVA dala svoje.Sitna buranija wrote:Mislim da imaju preko 250 mio KM na računima. U ovaj dan-dva bi trebali objaviti polugodišnji pa ćemo vidjeti koliko imaju para, a imaju puno...
Kako ono ide u teoriji menadžmenta, BHT je upravo u kućici "KRAVA", dakle keš generator.
-
- Posts: 2360
- Joined: 12 May 2016, 10:51
Re: BH Telecom
Ko ima dobit 40 mio KM? Autoceste FBiH ili Ceste d.d.? Ceste d.d. nemaju toliki ni prihod, a kamoli dobit, a AC FBiH priliv novca od putarina iz cijene goriva tretiraju kao prihod iz kojeg zapravo vraćaju kredite. Takođe, mislim da priliv sredstava od kredita prikažu kao prihod tako da su oni daleko od bilo kakve dobiti. Pravi prihodi su im samo od naplate putarina koje plaćaju vozači prilikom prolaza, a to im skoro ne može pokriti ni troškove poslovanja...Investitor wrote:Ceste FBiH su veoma profitabilne (prošlogodišnja dobit 40 miliona), međutim problem su prevelika zaduženja. Slažem se da je isplata dividende najbolje i najpravednije rješenje. Međutim čini mi se da će pokušati preveslati male dioničare. Predugo oni "planiraju" kako da izvuku ove pare.
Re: BH Telecom
Mislim da si zamijenio Ceste d.d. Mostar sa JP Ceste FBiH d.o.o! S druge strane, kako misliš da priliv sredstava od kredita prikazuju kao prihod? Onako računovodstveno se čini realno nemoguće!Sitna buranija wrote:Ko ima dobit 40 mio KM? Autoceste FBiH ili Ceste d.d.? Ceste d.d. nemaju toliki ni prihod, a kamoli dobit, a AC FBiH priliv novca od putarina iz cijene goriva tretiraju kao prihod iz kojeg zapravo vraćaju kredite. Takođe, mislim da priliv sredstava od kredita prikažu kao prihod tako da su oni daleko od bilo kakve dobiti. Pravi prihodi su im samo od naplate putarina koje plaćaju vozači prilikom prolaza, a to im skoro ne može pokriti ni troškove poslovanja...Investitor wrote:Ceste FBiH su veoma profitabilne (prošlogodišnja dobit 40 miliona), međutim problem su prevelika zaduženja. Slažem se da je isplata dividende najbolje i najpravednije rješenje. Međutim čini mi se da će pokušati preveslati male dioničare. Predugo oni "planiraju" kako da izvuku ove pare.
-
- Posts: 2360
- Joined: 12 May 2016, 10:51
Re: BH Telecom
Zato sam i naglasio da mislim da tako rade i da su AC FBiH daleko od prave dobiti. A za računovodstvo se slažemo...blues wrote:Mislim da si zamijenio Ceste d.d. Mostar sa JP Ceste FBiH d.o.o! S druge strane, kako misliš da priliv sredstava od kredita prikazuju kao prihod? Onako računovodstveno se čini realno nemoguće!Sitna buranija wrote:Ko ima dobit 40 mio KM? Autoceste FBiH ili Ceste d.d.? Ceste d.d. nemaju toliki ni prihod, a kamoli dobit, a AC FBiH priliv novca od putarina iz cijene goriva tretiraju kao prihod iz kojeg zapravo vraćaju kredite. Takođe, mislim da priliv sredstava od kredita prikažu kao prihod tako da su oni daleko od bilo kakve dobiti. Pravi prihodi su im samo od naplate putarina koje plaćaju vozači prilikom prolaza, a to im skoro ne može pokriti ni troškove poslovanja...Investitor wrote:Ceste FBiH su veoma profitabilne (prošlogodišnja dobit 40 miliona), međutim problem su prevelika zaduženja. Slažem se da je isplata dividende najbolje i najpravednije rješenje. Međutim čini mi se da će pokušati preveslati male dioničare. Predugo oni "planiraju" kako da izvuku ove pare.
Moguće da je mislio na Ceste d.o.o. Jer sam gledao Ceste d.d. i one nemaju toliki ni prihod...
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: BH Telecom
U pravu ste zamjenio sam Ceste i AC FBiH, međutim bez obzira na to ako emituju obveznice moraće te pare vratiti BHT-u.
Re: BH Telecom
Čekaj sad, ti još uvijek misliš da oni prikazuju priliv sredstava od kredita kao prihode!? Ja ti kažem da računovodstveno to nije moguće ukoliko istovremeno iskazuju i obaveze po kreditima. U izvještaju o novčanim tokovima mogu prikazati priliv od kreditnih sredstava, ali to je nešto drugo u odnosu na prikazane prihode.Sitna buranija wrote:Zato sam i naglasio da mislim da tako rade i da su AC FBiH daleko od prave dobiti. A za računovodstvo se slažemo...
Moguće da je mislio na Ceste d.o.o. Jer sam gledao Ceste d.d. i one nemaju toliki ni prihod...
Re: BH Telecom
Entitet uzima kredit i ima tranše povrata a kako to računovodstveno rade sa JPAC to je između njih.
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: BH Telecom
To je zbog ovog kvazi analitičara koji je naveo sljedeće:Investitor wrote:U pravu ste zamjenio sam Ceste i AC FBiH, međutim bez obzira na to ako emituju obveznice moraće te pare vratiti BHT-u.
"Ekonomski analitičar Faruk Hadžić ističe da akumulirana dobit predstavlja dobit u određenom vremenskom periodu koja se, naprimjer, od BH Telecoma isplaćivala u Budžet Federacije BiH. - Interesuje me na kojem fakultetu je on studirao jer akumulirana dobit nije isplaćena već je zadržana.
"Pitanje je da li je riječ o sredstvima koja javna preduzeća imaju namjeru investirati i na koji način se to planira uzeti", navodi Hadžić.
On smatra da se može ugroziti poslovanje javnih preduzeća ukoliko Vlada FBiH odluči novac uzeti direktno te da bi bilo ekonomski opravdanije da Autoceste FBiH emituju određeni iznos dugoročnih obveznica koje bi javna preduzeća kupila.
"Na taj način bi trebalo razmišljati, a ne da se uzmu sredstva i da se tako ugrozi dugoročna stabilnost javnih preduzeća koja će ta sredstva knjižiti kao donaciju", rekao je Hadžić."
Koja crna donacija od 190 miliona. Po Zakonu Javna preduzeća mogu dodjeliti donacije samo za oblast sporta, kulture, socijalne pomoći i humanitarne svrhe.