Vijesti iz ekonomije/privrede

mendo
Posts: 506
Joined: 11 May 2012, 12:07

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by mendo »

ali za tendere koje raspisuju niže razine vlasti, vjerovatno često kasni naručilac, pa se onda to prenosi lančano dalje/dolje
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

Viadukt je pao na ZSE za par mjeseci sa cca 55 EUR-a na cca 7,5 EUR-a danas...očekuje se predstečajna nagodba.
Eto malo utjehe da nigdje nije sigurno, nije samo SASE.
Da Agrokorove članice ne spominjem, pitanje je šta će se desiti kada se 15. maja vrate na berzu.
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Ja sam se referisao na svu priču oko akciza. Jer je sve ovo farsa.
600 miliona KM ( od EBRD) bukvalno stoji neiskorišteno radi tih procedura a ovih dana smo zasipani pričom kako će cestogradnja stati. Iako se i dalje ubiru velika sredstva od "obične" putarine" plaćene po litru goriva koja idu cestama federacije i koje svake druge godine dobiju 100-200 miliona KM inostrane pomoći za "rehabilitacije cesta" .

A evo i Fadil potvrđuje da ima i drugih modela:
Što se, pak, tiče gradnje, postoji više načina izgradnje autocesta. Dosadašnji način finansiranja autocesta, ali i magistralnih cesta zasnivao se isključivo na povećanju akciza na naftu i naftne derivate. Niko nije uzimao u obzir, na primjer, Zakon o javno-privatnom partnerstvu koji omogućava dovođenje velikih kompanija koje bi izgradile određene dionice autoceste", kazao nam je Novalić.

Dodaje da je ovaj sistem poznat i već je u funkciji u mnogim dijelovima Evrope i svijeta. Kako kaže, Federacija BiH bi tu odredila koja dionica da se gradi, a velike kompanije bi izgradile taj dio i naplaćivale korištenje autoceste određen broj godina dok ne bi vratile uložena sredstva i nakon toga bi te dionice predale u vlasništvo Federacije.
A i to znamo već godinama....
mendo
Posts: 506
Joined: 11 May 2012, 12:07

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by mendo »

jedino što mislim, da je za sad za strane koncesionare možda int. samo par dijelova koridora 5C, na ostalim pravcima jednostavno nema dovoljno prometa; recimo Gradiška -BL nije baš nešto pun, da o Doboj-Prnjavor uopšte ne pričamo (skroz prazan - možda se nešto poveća kad bude izgrađena i druga polovina do BL). sumnjam i, da bi uzeli i ono dole u Hercegovini
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Dok se sav koridor kroz BIH ne završi, dijelovi nemaju neku vrijednost. Jednostavno mora se otvorit cijelom dužinom da bi sve profunkcionisalo. Ako treba, država bi trebala(do sada je morala) na sebe uzeti famozni tunel Prenj, odnosno naći rješenje za njega.

Čini mi se gore je stanje na autoputu Sredanci-Osijek kojie je duži od autoputa Doboj- BL upravo radi nedovršenog koridora. Ali jednom kada proradi u punoj dužini onda se otvara nova alternativa za pretovar na Jadranskom moru i to je već druga priča. Makar Ploče i nisu sa nekim velikim kapacitetom ali sigurno je da bi im uduplalo pretovar i prevoz kroz BIH a time i svaka dionica puta postala isplativa. Nema logike raditi kalkulacije sa sadašnjim brojevima prometa.

Tako da bi se država( u ovom slučaju entitet) morao više angažovati oko cijelog posla ali to teško ide kada svaki mostarac ima svoje mišljenje o trasi a svaki političar koji ima slobodu odlučivati o izgradnji autoputa traži svoju šansu odnosno šansu za svoj džep. A ni Jablaničani nisu daleko od mostaraca - navodno će im propasti posao sa janjetinom.
Shahab
Posts: 666
Joined: 26 Apr 2015, 21:49

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Shahab »

Postoji neformalna saglasnost međunarodnih bankara i domaćih lopova na vlasti. Nikoga ne zanima ozbiljno ulaganje u poljoprivredu, što je realna šansa ovog regiona. Jer u tom procesu nema tendera i izvlačenja novca za partitokratiju i strane kompanije. Govore o prevarantskim megalomanskim projektima poput autocesta i termoelektrana, sve upakuju u predizborni marketinški spin tipa "najveće gradilište u Evropi" koje treba da ubjedi javnost da nas pljačkaju za naše dobro. Propast akciza i usvajanje izmjena i dopuna zakona o sigunosti u saobraćaju, kojim se propisuju stroge kazne za nevezanje pojasa u saobraćaju, najbolje su dvije stvari koje smo doživjeli u ovom mandatnom periodu.
Sabur2
Posts: 2030
Joined: 16 May 2010, 01:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Sabur2 »

Autoceste bi baš trebale biti poticaj razvoju poljoprivrede radi lakšeg i bržeg transporta. Mnogo znači ako možeš sa kraja na kraj zemlje u jednom danu odvesti tovar i vratiti se, ili za jedan dan isporučiti svježi kajmak, sir, paradajz ili ribu iz Hercegovine u Budimpeštu. Autoceste nikako nisu megalomanski projekat ili prevara. To je infrastruktura koja stimulise razvoj.
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Pivara Tuzla 28,4 miliona KM prihoda i 3,88 miliona KM dobiti.
montypython
Posts: 4107
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... ava+u+FBiH
Samo registrovan trend ali zaboravili su reći najvažnije stvari. Da se radi o neviđenoj "legalnoj" pljački malih dioničara i zloupotrebi jednog lošeg zakona. Odnosno zakona koji ima smisla u normalnim zemljama gdje mali dioničari dobijaju pravičnu naknadu za dionice dok primjenjen kod nas na nelikvidnu berzu gdje ima i manipulacije cijenama mali dioničari ne dobiju uglavnom ni djelić realne cijene. I da bude još gore, nema u našem zakonu odredbe da se može tražiti sudska procjena realne vrijednosti dionice kao dodatni korektivni faktor odnosno faktor zaštite malih dioničara. Pođonili naši zakon iz inostranstva neprimjenjiv na BiH, pa onda još i "zaboravili" ključnu odredbu koju svi drugi imaju. Pa ispada da vani gdje je već sama tržišna cijena mnogo realnija nego kod nas pa je manja i potreba za dodatnom zaštitom malih dioničara, te zaštite ipak ima, a kod nas gdje takav korektivni faktor i više treba jer je tržišna cijena "virtuelna", njega nema. I onda imamo slučajeve, ili će ih biti, da veliki nasilno istjeruje male i plaćaju im po dionici npr iznos dvogodišnje dobiti umjesto npr 15 ili 20-godišnje. Teška anomalija, katastrofalan zakon, a evo i specijalizovani portal ključnu stvar nije ni spomenuo a kamoli da traži hitno ukidanje takvog zakona.
panzer
Posts: 12535
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Sjecas li se kada je prije izvjesnog vremena jedan forumas napisao da se dionicar na ozbiljan nacin treba boriti da se izmijene stvari na berzi a najbolji put za to je uticati na prave ljude u entitetskom parlamentu.

Upravo te izmjene zakona koje su se desile 2015.su pokazatelj da neko zna sta radi. Sve sto nevalja je ostalo na snazi, svaki prijedlog izmjene da bi trziste kapitala bilo bolje je ostao u nekim laticama vladajucih struktura.
Hasana Celama i ekipu niko odavno ne spominje.

Ali...

"Prave izmene" su odmah prosle kroz parlament. Bez puno kocenja odugovlacenja i upravo bez one nedostajuce kvake. Nju su "slucajno" izostavili. Eto ,predlagaci nisu znali.
A da opet pokusamo staviti taj dodatak o procjeni vrijednosti udjela putem sudskog vjestaka vidjeli bi sta bi se desilo i prije nego sto dodje parlamenta.
Post Reply