Vijesti iz ekonomije/privrede

proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

Ovo su fantastične brojke, nadam se da političari shvataju kakav je potencijal turizam, obzirom da veže i druge grane, prije svega poljoprivredu, proivodnju hrane, transport....
Kad još uzmemo u obzir da je siva ekonomija u ovoj oblasti možda i najzastupljenija (da ne spominjem samo Međugorje), onda se nameće da bi ova grana mogla biti među 5 strateških koju BiH treba da forsira.

http://www.akta.ba/bs/Vijest/vijesti/ov ... ista/58192
montypython
Posts: 4097
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

Potencijal je ogroman ali političari ne shvataju ni malo. Vjerovatno zato što se ljudi na čelnim mjestima biraju nekakvim trulim ključevima a ne po sposobnosti. Gledam nedavno dodjele nagrada u turiznu u Hrvatskoj prenos je trajao sigurno 2 sata a nagrađivalo se sve od najboljih hotela i to u više kategorija pa sve do najboljeg recepcionera. Nagrade su dijelili i ministri. Vodi se računa o svakom detalju, spremaju se čitave strategije. Kod nas nisu u stanju srediti elementarnu infrastrukturu. Baščaršija se prekopava skoro u sred sezone. Turisti se pljačkaju i premlaćuju. U Mostaru ne možeš proći starim gradom od nelegalnih štandova sa boflom, smeće na sve strane, moraš se dezinfikovati kad prođeš. Na obalama rijeka milioni plastičnih kesa, PET ambalaža, stari šporeti. Zvaničnici nisu uspjeli privući (niti su i probali) niskotarifne aviolompanije, tako da turisti do Sarajeva i Mostara lete od (ono malo što ima veza) evropskih gradova po cijenama cca 200 i nešto eura a po cijeloj Evropi se može letjeti po 50 ak eura. 90 % turista koji posjete Mostar dođu u jednodnevni izlet iz Dubrovnika ili Splita gdje potroše 99% novca a u Mostaru popiju kafu za 0,5 Eura, pojedu hotelski sendvič koji su im dali tog jutra, i vrate se tamo. Dakle i taj dan kad su bili u BIH ostavili su 1 E uro kod nas a 150 Eura (hotelski (polu)pansion) u Hrvatskoj. Zašto je tako? Pa evo npr da bi došao iz npr Milana u Mostar trebalo bi mu vjerovatno 300 tinjak eura uz presjedanje (jer čak ni iz sarajeva nema direktan let) a može sletjeti u Dubrovnik ili Split za vjerovatno 50-100 Eura. itd. Dakle sve te brojke bi mogle i duplo bolje samo da imamo prosječno sposobne ljude na pravim mjestima. A ovo nije ni 10% problema.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

montypython wrote:Potencijal je ogroman ali političari ne shvataju ni malo. Vjerovatno zato što se ljudi na čelnim mjestima biraju nekakvim trulim ključevima a ne po sposobnosti. Gledam nedavno dodjele nagrada u turiznu u Hrvatskoj prenos je trajao sigurno 2 sata a nagrađivalo se sve od najboljih hotela i to u više kategorija pa sve do najboljeg recepcionera. Nagrade su dijelili i ministri. Vodi se računa o svakom detalju, spremaju se čitave strategije. Kod nas nisu u stanju srediti elementarnu infrastrukturu. Baščaršija se prekopava skoro u sred sezone. Turisti se pljačkaju i premlaćuju. U Mostaru ne možeš proći starim gradom od nelegalnih štandova sa boflom, smeće na sve strane, moraš se dezinfikovati kad prođeš. Na obalama rijeka milioni plastičnih kesa, PET ambalaža, stari šporeti. Zvaničnici nisu uspjeli privući (niti su i probali) niskotarifne aviolompanije, tako da turisti do Sarajeva i Mostara lete od (ono malo što ima veza) evropskih gradova po cijenama cca 200 i nešto eura a po cijeloj Evropi se može letjeti po 50 ak eura. 90 % turista koji posjete Mostar dođu u jednodnevni izlet iz Dubrovnika ili Splita gdje potroše 99% novca a u Mostaru popiju kafu za 0,5 Eura, pojedu hotelski sendvič koji su im dali tog jutra, i vrate se tamo. Dakle i taj dan kad su bili u BIH ostavili su 1 E uro kod nas a 150 Eura (hotelski (polu)pansion) u Hrvatskoj. Zašto je tako? Pa evo npr da bi došao iz npr Milana u Mostar trebalo bi mu vjerovatno 300 tinjak eura uz presjedanje (jer čak ni iz sarajeva nema direktan let) a može sletjeti u Dubrovnik ili Split za vjerovatno 50-100 Eura. itd. Dakle sve te brojke bi mogle i duplo bolje samo da imamo prosječno sposobne ljude na pravim mjestima. A ovo nije ni 10% problema.
Monthy, na žalost, slažem sa svakim slovom koje si gore napisao.
panzer
Posts: 12494
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Generalno se ne posveđuje pažnja turizmu ali je problem i što građani BIH nemaju običaj biti domaći turisti.

Ono što je zanimljivo da se po svaku cijenu ode do Makarske na 10dnevno ljetovanje(kada idu svi) a 80% ljudi nije otišlo niti će ikada otići u Jajce ili Bihać preko vikenda iako većina ima sredstava i vrijeme da odu.
Kada bi se na tome više poradilo onda bi i domaći turistički kapaciteti bili puno ozbiljniji a onda bi se lakše napravila promocija za strane turiste.
Normalno, uslov je i bolji cestovni kapacitet koji je još uvijek u izgradnji. Evo ministar se malo hvali:
Prema najavama federalnog ministra prometa i veza Denisa Lasića, sljedećih godina građevinci će imati jako puno posla na izgradnji i obnovi prometnica u Bosni i Hercegovini.

"Doslovno nema cestovnog pravca na kojemu nećemo nešto raditi u okviru programa moderniziranja cesta od 2015. do 2019. godine", kazao je ministar Lasić u intervjuu za bh. izdanje Večernjeg lista.

Po njegovim riječima, vlada veliko zanimanje svjetskih kompanija za izgradnju koridora V-C i kada bi BiH imala spremnu dokumentaciju moglo bi se odmah krenuti s izgradnjom kompletnog koridora od Bijače do Odžaka.

"Svi bi se pokrenuli, mislim da sljedeće godine neće biti dovoljno ljudi i strojeva koliko će biti obujam poslova. Brojne kompanije više su od godinu dana stajale i stvorile su velike gubitke. Vrijeme je da ih se pokrene, a s njima i cijelo gospodarstvo. Nekoliko tisuća ljudi bit će uključeno u ove poslove", istaknuo je Lasić.

Tako bi se dionica Počitelj-Zvirovići trebala početi graditi već krajem ove godine ili početkom 2016. godine, a radovi oko Zenice i Vlakova već se izvode.

"Iako uopće nije bila niti u razmatranju, mi smo uspjeli osigurati da se krene s radovima na izgradnji dionice autoceste Počitelj - Buna što je za Mostar i ovu regiju odlično rješenje. Ostali dio trase u okolici Mostara još je uvijek neusklađen, nije preciziran, tako da će čvorište Buna duže vremensko razdoblje biti aktualno", dodao je ministar.

U tijeku je izrada projektne dokumentacije od Tarčina do Konjica, odnosno do točke Mostar Sjever, a radi se o najzahtjevnijoj i najskupljoj dionici.

"Moram reći kako planina Prenj još nije istražena geološki i po drugim osnovama da bi se mogli davati odgovori oko trase te dionice. Veliki je upitnik oko te trase. Sada se tek radi na tim istraživanjima, ali nema političkih zapreka oko izgradnje te trase. To će u svakom slučaju biti najskuplja dionica", kazao je Lasić.

On je kazao kako su veliko zanimanje za cestogradnju u BiH pokazale kineske tvrtke, a najzanimljivija prometnica im je brza cesta kroz središnju Bosnu.

Kada je u pitanju izgradnja autoceste na Jadransko-jonskom koridoru, čiji bi jedan dio išao kroz Popovo polje, ministar Lasić je kazao kako se s tim projektom nije daleko odmaknulo.

"Jadransko-jonska autocesta važan je transeuropski koridor. Za sada nije usuglašeno kuda će prometnica ići, no treba reći kako ni bosanskohercegovačke vlasti nisu učinile ništa da završe izradu dokumentacije kako bismo oko tog projekta mogli razgovarati s Hrvatskom, Europskom komisijom i međunarodnim financijerima", upozorio je Lasić.

Na pitanje o izgradnji južne mostarske obilaznice čija se izgradnja već godinama ne privodi kraju, Lasić ja najavio kako bi se sljedećeg proljeća trebao asfaltirati dio od kraja Pologa, ispod Međina do Varde.

"Ovaj će smjer biti alternativni kako bi se teretni promet preusmjerio i kako ne bi išao u grad Mostar. Sada se traži rješenje iznad naselja Rodoč i morat će se graditi vijadukt. Dalje će se tom cestom preko mosta Franje Blaževića, koji će dobiti i treći trak, povezati s magistralnim smjerom M-17, ali i autocestom na koridoru V-C", dodao je.

Pitanje prometne povezanosti jedinog bh. grada na moru Neuma aktualno je već niz godina, a ministar Lasić je najavio kako bi se prometnica Neum – Stolac trebala početi graditi sljedeće godine, iako projekt još nije u potpunosti završen.

"Dionica Neum - Stolac istodobno će se graditi kada i dionica ceste Jablanica - Blidinje. Očekujemo da se u svibnju 2016. gradi ta dionica. Sporan je jedan tunel na toj cesti, a nije ni završena projektna dokumentacija za jednu dionicu ceste. Do sada je završeno nešto više od polovice. Razgovarao sam s direktorom Cesta da se odmah praktično krene s poslom. Dok se radi na građevinskim radovima na jednome dijelu, treba okončati tehnički dio priprema za drugi dio dionice", pojasnio je.

Dodatni namet od deset feninga na cijenu litre goriva, prema najavama ministra Lasića, bit će u potpunosti utrošen na izgradnju cesta.

"Trošarinu od deset feninga na gorivo u cijelosti ćemo trošiti na gradnju cesta. Gorivo u BiH je najjeftinije u odnosu na regiju, čak i do pola marke, a trošarina od 10 feninga neće donijeti veliki udar na građane. Statističari su nedavno predstavili podatak da se isto goriva trošilo kada je gorivo bilo pola marke skuplje i sada. Ista količina od 250 milijuna litara trošila se mjesečno i tada i sada u BiH", kazao je na kraju razgovora s novinarima Večernjeg lista federalni ministar prometa i veza Denis Lasić.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

Ma super. Gradiće se tamo gdje su HDZ-ovi birači. Pogledajte šta se spominje u tekstu : Zvirovići, Počitelj, Buna, Odžak, Središnja Bosna (lašvanska dolina), južna mostarska obilaznica (Rodoč, Polog), most Franje Blaževića, koji će dobiti i treći trak, Neum - Stolac, Blidinje....
Unsko-sanskog kantona, povezivanja Goražda sa Sarajevom, završetka tunela Karaula i izgradnju dva vijadukta da se spoji sa cestom Tuzla- Sarajevo ni pod razno....ma bravo.
Sve poslove dajte Heringu i da Bakir ispuni još koju glazbenu želju Čoviću pa da veselje počne.
panzer
Posts: 12494
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Ako se gleda do sada urađeno, onda i jeste taj dio koji se treba raditi.

Tuzla je dobila vrlo dobar prilaz gradu sa 4 trake koji je u narednih par sedmica u završetku. Zenica je dobila glavnu gradsku magistralu. Sarajevo je mjesto gdje se (konačno) najviše gradi. Prilaz gradu na KT Briješće, stupska petlja, a za južnu longitudinalu navodno obezbjeđuju sredstva. Sama izgradnja AP od Zenice do Tarčina je bila glavni prioritet pa se sada mogu rješavati i pitanja saobraćaja u Hercegovini jer su tu slabe tačke a o lašvanskoj dolini da se ne govori.

Gdje god da se gradi u BIH dobro će doći za domaću privredu jer i pored političkih odabira firmi mjesto nađu i one koje su u svojoj struci najbolje.
montypython
Posts: 4097
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

Ima toga mora se priznati. Evo ove akcize na pivo npr, čovjek se pita zašto kad se pivari s pravom žale da ih uništava uvoz i dampinške cijene, još im samo to treba. S druge strane akciza na vino nema a znamo gdje se proizvodi pivo (Sarajevo, Bihac Tuzla) a gdje vino. I ne mogu reci ništa protiv Čovića on štiti bar svoje stado odnosno biračko tijelo. Ostatak stada međutim izgleda da nema svog pastira, jer Bakir i Tornjak imaju druge prioritete važnije od puteva i industrije piva.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

montypython wrote:Ima toga mora se priznati. Evo ove akcize na pivo npr, čovjek se pita zašto kad se pivari s pravom žale da ih uništava uvoz i dampinške cijene, još im samo to treba. S druge strane akciza na vino nema a znamo gdje se proizvodi pivo (Sarajevo, Bihac Tuzla) a gdje vino. I ne mogu reci ništa protiv Čovića on štiti bar svoje stado odnosno biračko tijelo. Ostatak stada međutim izgleda da nema svog pastira, jer Bakir i Tornjak imaju druge prioritete važnije od puteva i industrije piva.
Naravno, prioriteti su im od Baš Čaršije do Ilidže.

@panzer
Ne budi neozbiljan, to što spominješ u Zenici i Tuzli su gradske transferzale, ovdje se govori o auto cestama i magistralama.
A o predavanju kopmletne finansijeske moći u državi Čoviću, vraćanja u pravo lažnih branitelja, ponovni haos oko kladionica i još milion popuštanja HDZ-u neću, frustrira me već kad pomislim.
Vrhunac je da će glavni državni revizor koji treba da sve to kontroliše biti - vidi slučajnosti - Dragan Vrankić !
panzer
Posts: 12494
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Gradnja autocesta i magistrala ima svoj neki slijed i još uvijek struka(hvala bogu) ima nekog upliva iako se politika zna umiješati a ovo ostalo je priča za sebe.

Pošto znamo kakav kriminalni matriks vodi državu onda nam nerviranje i frustriranje ne pomaže jer nema nikakve koristi.
Post Reply