Ništa još od dividende...
Rusmir Hrvić, direktor Vispaka: Oboreni svi rekordi u proizvodnji i plasmanu u 2014.godini
Naši brandovi nalaze se danas u ponudi mnogih globalnih i nacionalnih trgovačkih mreža, kao što su, između ostalih, najveći tržni lanac na svijetu američki Wal Mart, njemačkiReal, austrijski Billa i Merkur, švicarskiOtto’s, ali i u ponudinajvećeg online prodavača amazon.com.
Povod našeg razgovora je Vispakov novi proizvod “Mr. & Mrs. Vi”, a dosta je sličnih, novih proizvoda na tržištu. Šta sve Vispak trenutno nudi potrošačima?
- Vispak ima širok asortiman prehrambenih proizvoda, najpoznatija je mljevena kafa „Zlatna džezva“, „Espresso“ kafa, zatim u asortimanu su čajevi, čokolade „Club“, „Tiru Liru“, kremovi „Stampi“,“ ChocoMilk“, pudinzi, šlag pjene i kreme pod nazivom „Laganini“, razne vrste čorbi i začina „Tajna“ koji spadaju u program Bosanske kuhinje, cappucina i instant kafe „Mr&Mrs Vi“, kao i kikiriki.
Čini se da je, pet godina nakon akvizicije Vispaka, AS GROUP započela sa novim, još ozbiljnijim investicijama u proizvodnju. Da li je pokretanje ovog brenda “Mr. & Mrs. Vi” početak novog ciklusa investiranja u Vispak i ostale članice Grupacije?
- As GROUP je okončala preuzimanje većinskog paketa dionica 8. decembra 2010. godine, tako da je prošlo tek nešto više od četiri godine od akvizicije Vispaka od strane AS GROUP. Sigurno da smo sa „Mr. & Mrs. Vi“ započeli jedan novi pristup lansiranju proizvoda na tržište. Za ovu godinu je u planu razvijanje novih i unapređenje trenutnih proizvoda u svim kategorijama, što će značiti poboljšanje kvaliteta, redizajn ambalaže, kao i novitete u okusima. Ovo će nam omogućiti i nove investicije u proizvodne mašine - do polovine tekuće godine očekujemo montažu novog pržionika i mlina njemačkog proizođača Probat. U 2014. smo instalirali i stavili u funkciju mašinu za pakovanje začina sa ZIP zatvaračem (višestruko otvaranje), što je donijelo dodatnu vrijednost brandu „Tajna“.
Za četiri godine Vispak bilježi stopostotno povećanje realizacije, sa 18 miliona KM kolika je bila 2010. godine, na preko 36 miliona KM u 2014. godine. Na osnovu čega su ostvareni ovako dobri rezultati?
- Sigurno da je rezultat odličan i da smo ponosni na ostvarenu realizaciju i rast u odnosu na prethodne godine. Rezultati su ostvareni stalnim ulaganjem u razvoj, obnavljanjem i kupovinom novih mašina, velika pažnja je posvećena marketingu proizvoda, svakodnevno radimo na ovom polju, predstavljajući javnosti naše pozitivne priče. Naši brandovi brinu o zajednici, pomažemo razna udruženja, sportske ekipe, kulturu, obraćamo se djeci kroz škole i to nam uz kvalitet proizvoda donosi rezultate. Timski rad svih službi u kompaniji je na zavidnom nivou, što zasigurno doprinosi unapređenju poslovanja.
Uspješna akvizicija Vispaka bila je snažan vjetar u leđa za kupovinu grupacije proizvođača hrane okupljeniih oko Klas d.d. Sarajevo. Da li je činjenica da se investicija u Vispak isplatila u rekordne tri godine potakla jednu od najvećih poslijeratnih akvizicija – kupovinu većinskog udjela u vlasništvu sarajevskog prehrambenog giganta?
- Uspješna akvizicija Vispaka bila je jedna od važnijih prekretnica u razvoju cijele Grupacije, koja je doprinijela stvaranju realnih pretpostavki za akviziciju Klas Grupacije u okviru koje posluju „Klas“ d.d.Sarajevo, „Sprind“ d.d. Sarajevo i Mlin i pekara Ljubače. Istina je da je povrat investicije u Vispak uslijedio već nakon tri godine. Novi vasnik je u Vispaku prepoznao snagu njegovih brandova, koji su najprije uspješno vraćeni na prodajne police, a onda su uslijedile inovacije i vrlo snažan prodor na izvozna tržišta. Ako vam kažem da donedavno „Zlatnu džezvu“ niti bilo koji drugi Vispakov proizvod gotovo da niste mogli pronaći na hrvatskom tržištu, a da se ona danas prodaje na preko 1.000 prodajnih mjesta samo u toj zemlji, onda to dovoljno govori o kakvim je namjerama ovdje riječ. Svi Vispakovi rekordi proizvodnje i plasmana u svim segmentima od kafe, preko programa Bosanske kuhinje, pa do praškastih proizvoda su u međuvremenu oboreni. Naši brandovi nalaze se danas u ponudi mnogih globalnih i nacionalnih trgovačkih mreža, kao što su, između ostalih, najveći tržni lanac na svijetu američki Wal Mart, njemačkiReal, austrijskaBillaiMerkur, švicarskiOtto’s, aliiuponudinajvećegonlineprodavačaamazon.com.
Kakvi su planovi u narednom periodu, da li su to investicije u moderne tehnologije, sa kojima će se proširiti kapaciteti Vispaka, prozvode, kadrove ili osvajanja novih tržišta? Koji su prioriteti?
- Kao što sam već kazao, ove godine investiramo u proširenje proizvodnih kapaciteta i skladišta. U kratkom roku ćemo instalirati novi pržionik za kafu i mlinove, te raditi na proširenju skladišnog i proizvodnog pogona. Ulaganje u kadrove je konstantno, a tu su i nove mlađe snage koje doprinose razvoju sa svojim idejama. Prioritet je ulaganje u moderne tehnologije i razvoj proizvoda, kako bismo od Vispaka napravili savremenu kompaniju po evropskim standardima.
Sigurno je i izvoz jedna od prioriteta. Možete li zadovoljiti visoke standarde koji se podrazumijevaju kada je u pitanju izvoz hrane na EU tržište?
- Izvoz nam je jedna od glavnih okosnica i tu vidimo našu veliku šansu, trenutno izvozimo u veliki broj država i približavamo tradicionalne bosanske proizvode kupcima na ino tržištu, gdje predstavljamo Bosnu i Hercegovinu i našu tradiciju. Trudimo se da to bude u najboljem svjetlu i imamo pozitivne reakcije. Vispak posjeduje HACCP, ISO i Halal certifikat, do sada nismo imali problema sa izvozom proizvoda na zahtjevna zapadna tržišta, kao ni problem sa zahtjevnim tržištem Australije ili UAE.
Recite nam nekoliko riječi o poslovnom ambijetnu, pomoći vlasti, propisima koji vam pomažu ili odmažu, o sada tako aktuelnim parafiskalnim izdvajanjima ili eventualnim načinima kako bi se bh. privreda mogla rastareretiti ?
- Poslovno okruženje i tržište može biti puno bolje. Stvara se negativna poslovna klima, jedno depresivno stanje, gdje se zanemaruju pozitivne priče. Puno više je negativnih poslovnih priča i one preuzimaju primat, što nije dobro. Država, mediji i svi mi moramo raditi više na promociji pozitivnih priča koje dolaze iz BiH. Problema sa propisima nemamo, najveći je problem državna administracija i birokracija – stvari koje nam se dešavaju pri izvozu ili uvozu roba su ponekad nelogične. Problem je i što granične i državne službe nisu u potpunosti elektronski povezane, tako da imamo poteškoće sa potvrdama o izvozu robe (JCI), pri čemu se gubi vrijeme i energija. Za državu i domaće proizvođače bi bilo bolje da se olakša uvoz sirovina, a da se postave određene barijere na uvoz trgovačke robe, kako bi se pokrenula proizvodnja i pažnja usmjerila na domaće proizvode. Dosta je nelojalne konkurencije o čemu državne službe ne brinu, posebno je specifično tržište HoReCa i espresso kafe gdje strane kompanije urušavaju tržište nelojalnom konkurencijom.
Kakva vam je saradnja sa komercijalnim bankama a kakva sa Razvojnom bankom FBiH?
- Sa bankama generalno imamo korektnu saradnju. Prate nas u razvoju, dok mi, s druge strane, redovno servisiramo svoje obaveze, tako smo postali u tom smislu vrlo poželjan klijent. Sa Razvojnom bankom FBiH trenutno nemamo nikakvu saradnju.
Vispak
-
- Posts: 4120
- Joined: 06 May 2010, 10:52
Re: Vispak
S obzirom da je u decembru progozirana realizacija oko 35 miliona a ostvarena preko 36 znači da rast ne posustaje. Raduje da je na čelu sposoban čovjek a i to de je svjestan da se može bolje u marketingu i dizajnu (govorio sam prije o tome, svemu osim Zlatne džezve treba redizajn i intenzivan marketing a Mr and Mr Vi je nula bodova). Nije spomenuo dobit ali s obzirom na realizaciju i polugodisnji, ne bi me iznenadilo ni 4 miliona.
Za dividendu, nisam je bas ni ocekivao jer su najavljivali investicije ali ipak, ko zna. Najvažnije mi je da ovde vidim neku pravu poslovnu klimu i razmišljanje a ne primjećujem neku sklonost ka isisavanju i muljažama. Biće i dividende samo da ovako nastave.
Za dividendu, nisam je bas ni ocekivao jer su najavljivali investicije ali ipak, ko zna. Najvažnije mi je da ovde vidim neku pravu poslovnu klimu i razmišljanje a ne primjećujem neku sklonost ka isisavanju i muljažama. Biće i dividende samo da ovako nastave.
-
- Posts: 4120
- Joined: 06 May 2010, 10:52
Re: Vispak
Šta to bi sa dobiti u drugom polugodištu? Na kraju prvog prihod 15 miliona, dobit 2, na kraju prihod 35 dakle značajan rast, a dobit samo 2,5. Je li to možda već odrađeno investiranje u pržionicu koje je Hrvić pominjao pa zato dobit nije pratila snažan rast prihoda u 2. polugodištu?
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: Vispak
Moraju se sačekati završni izvještaji, jer ovo što je objavljeno nije pouzdano. Evo ima veća količina (oko 5000 dionica) na prodajnoj strani, e da imam više love.
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: Vispak
Pozitivno Visoko
Vispak gradi novi objekat u koji dolazi najnovija svjetska oprema za kafu
Utorak, 31 Mart 2015 u 10:59 sati
vispak nova postrojenjaAko se vozite automobilom ili možda šetate kroz tzv."Poslovnu zonu Ozrakoviće" na relaciji između Visokog, Arnautovića, Mulića pa do Gračanice, ne možete a da ne primjetite očajan put pun rupa koji uveliko smeta saobraćanju vozila i izaziva opasnost, a u isto vrijeme negativno se odražava na poslovanje velikih firmi koje se nalaze na ovoj relaciji. Među ostalima tu se nalazi i firma Vispak, koja i pored nebrige nadležnih da im obezbjedi bar normalnu putnu komunikaciju dodatno ulaže i širi svoje proizvodne pogone.
Kako saznaje Visoko.co.ba, Vispak je započeo izgradnju dodatnog proizvodnog objekta u koji dolazi najnovija svjetska oprema za kafu. Bit će to i nova pržionica, a kako nam je potvrđeno iz Vispaka uskoro su planirana i nova proširenja proizvodnih pogona, što će vjerovatno značiti i potencijalna nova radna mjesta.
Foto: Adnan Muratović
http://www.visoko.co.ba/vijesti/privred ... ma-za-kafu
Vispak gradi novi objekat u koji dolazi najnovija svjetska oprema za kafu
Utorak, 31 Mart 2015 u 10:59 sati
vispak nova postrojenjaAko se vozite automobilom ili možda šetate kroz tzv."Poslovnu zonu Ozrakoviće" na relaciji između Visokog, Arnautovića, Mulića pa do Gračanice, ne možete a da ne primjetite očajan put pun rupa koji uveliko smeta saobraćanju vozila i izaziva opasnost, a u isto vrijeme negativno se odražava na poslovanje velikih firmi koje se nalaze na ovoj relaciji. Među ostalima tu se nalazi i firma Vispak, koja i pored nebrige nadležnih da im obezbjedi bar normalnu putnu komunikaciju dodatno ulaže i širi svoje proizvodne pogone.
Kako saznaje Visoko.co.ba, Vispak je započeo izgradnju dodatnog proizvodnog objekta u koji dolazi najnovija svjetska oprema za kafu. Bit će to i nova pržionica, a kako nam je potvrđeno iz Vispaka uskoro su planirana i nova proširenja proizvodnih pogona, što će vjerovatno značiti i potencijalna nova radna mjesta.
Foto: Adnan Muratović
http://www.visoko.co.ba/vijesti/privred ... ma-za-kafu
-
- Posts: 4120
- Joined: 06 May 2010, 10:52
Re: Vispak
Odlična vijest. Neka se i to odradi a ne da razvlače kao Elektroprivreda vjetroelektrane. Doduše, vjerovatno neće biti dividende ove godine ali će sigurno povećati promet i dobit sljedećih godina. Ovdje se vjerovatno krije i odgovor na ono pitanje zašto dobit nije na nivou povećanja prometa i polugodišnjih rezultata (mada je i dalje odlična).
Također, kao da su poslušali moje sugestije (šalim se) iz jedog od prošlih postova, da su previše raširili liniju proizvoda a marketinški zapustili glavne brendove. Na tv vidim, mislim na OBNu u onim kuharskim emisijama reklamirajuju se dodaci jelima Tajna a sinoć sam nakon dugo vremena vidio u prenosu utakmice i reklamu Zlatne Džezve i napokon jasno i vidljivo napisano "Vispak"(kojeg kao da se stide koliko sitnim slovima ga pišu na proizvodima iako bi im to trebao biti glavni adut, bar u odnosu na domaću "no name" konkurenciju),a kako čujem i ona džinovska džezva je putovala na utakmicu.
S druge strane novolansirani kapućino ili šta je već, užasnog imena "Mr & Mrs Vi" (naziv proizvoda od 4 riječi na 2 jezika tako da ga nigdje ne razumiju, a ako dodamo još capuccino i vanilija onda 6 riječi) ne vidim nigdje na policama. Je li moguće da je već ugašen. Ako jeste nikakva šteta samo mislim da se to moglo predvidjeti i bez avanture izlaska na tržište samo da se razmislilo o imenu, pregledalo dizajn kutije a onda pogledalo konkurenciju.
Također, kao da su poslušali moje sugestije (šalim se) iz jedog od prošlih postova, da su previše raširili liniju proizvoda a marketinški zapustili glavne brendove. Na tv vidim, mislim na OBNu u onim kuharskim emisijama reklamirajuju se dodaci jelima Tajna a sinoć sam nakon dugo vremena vidio u prenosu utakmice i reklamu Zlatne Džezve i napokon jasno i vidljivo napisano "Vispak"(kojeg kao da se stide koliko sitnim slovima ga pišu na proizvodima iako bi im to trebao biti glavni adut, bar u odnosu na domaću "no name" konkurenciju),a kako čujem i ona džinovska džezva je putovala na utakmicu.
S druge strane novolansirani kapućino ili šta je već, užasnog imena "Mr & Mrs Vi" (naziv proizvoda od 4 riječi na 2 jezika tako da ga nigdje ne razumiju, a ako dodamo još capuccino i vanilija onda 6 riječi) ne vidim nigdje na policama. Je li moguće da je već ugašen. Ako jeste nikakva šteta samo mislim da se to moglo predvidjeti i bez avanture izlaska na tržište samo da se razmislilo o imenu, pregledalo dizajn kutije a onda pogledalo konkurenciju.
Re: Vispak
Direktor Klasa Rusmir Hrvić ističe da bi se uspjelo u biznisu uvijek se svemu mora dati nova vrijednost koja bi trebalo kompaniju da učini konkurentnom na tržištu, piše novinska agencija Patria.
- Veoma je bitna ta naša bosanskohercegovačka odrednica. Nastojimo razvijati vrijednosti bogate riznice bosanskohercegovačkog nasljeđa, jer tradicija je u Bosni puno više od riječi, poručuje Hrvić.
U prošloj godini ukupan prihod Grupacije AS bio je oko 240 miliona. Uposleno je ukupno 2.800 radnika.
Najveći broj zaposlenih je u prehrambenom dijelu gdje radi 1.500 radnika i radnica, u tekstilnom više od 1.000, a u kompaniji Fortitudo u Travniku uskoro će biti otvoreno 200 novih radnih mjesta.
- AS GROUP najveći dio u ukupnom prometu sa 150 miliona KM ostvaruje proizvodnjom gotovih proizvoda. Oko 15 miliona KM ostvaruje se u tekstilnom dijelu, ostalih 75 miliona prometa realizira se putem prodaje trgovačke robe. Kompletan izvoz odnosi se na plasman vlastitih brandova na inozemna tržišta i dosegao je 15 miliona KM u prošloj godini, pojašnjava za Patriu Rusmir Hrvić.
Hrvić ističe da su planovi za budućnost veliki, te da se stalno širi prodaja na postojećim i otvaraju nova tržišta.
- Kupci na inozemnim tržištima, jednako kao i na domaćem, su prepoznali našu kompetentnost za bosansku kuhinju i bosansku kafu. Naše jufke, pite, somuni, zatim Bosanski lokum, baklave, hurmašice, ali i kafa Zlatna džezva i voda Oaza, sve češće nalaze kupce na novim tržištima.
Trenutno izvozimo na tržišta 25 zemalja svijeta, od bliže regije, zemalja EU i Istočne Evrope, preko tržišta Bliskog istoka, Sjeverne Amerike, pa do Dalekog istoka, kao što je tržište Japana, gdje smo nedavno plasirali 20 tona malina, navodi Hrvić, dodajući da su značajne količine malina izvezli i na veoma zahtjevno tursko tržište.
U planu je i otvaranje novih tržišta, Ujedinjeni Arapski Emirati i Katar.
-
- Posts: 912
- Joined: 19 Apr 2012, 10:37
Re: Vispak
43. GODINE VISPAKA I ZLATNE DŽEZVE: INVESTICIJA OD 5 MILIONA KM U PROŠIRENJE KAPACITETA
Nakon akvizicije Vispaka prihodi uduplani sa 18 miliona KM 2010. godine, na blizu 36 miliona KM 2014. godine.
Bosanskohercegovačka prehrambena industrija Vispak d.d. Visoko i njen najpoznatiji brand Zlatna džezva danas obilježavaju 43 godine postojanja i uspješnog poslovanja.
Svoj rođendan Vispak dočekuje na najljepši način. Naime, započeta je investicija u proširenje proizvodnih kapaciteta u Visokom. Vrijednost investicije je 5 miliona KM, a na ovaj način Vispak će uduplati trenutne kapacitete za proizvodnju i pakovanje Zlatne džezve.
U godini kada je AS GROUP postala većinski vlasnik Vispaka, 8. decembra 2010., ova kompanija je imala 18 miliona KM godišnji prihod. Prošle 2014. godine, Vispak je završio poslovanje sa ukupnim prometom od blizu 36 miliona KM. Prihodi i proizvodnja su uduplani, a Zlatna džezva je postala kafa br. 1 po prihodima u BiH, ali i po lojalnosti potrošača.
“Kada smo kupili Vispak mnogi nisu vjerovali da je ‘povratak otpisanog’ moguć. Za kratko vrijeme uspjeli smo vratiti brandove Vispaka na prodajne police, a povrat investicije uslijedio je već nakon tri godine. Prije četiri i po godine vjerovali smo u ideju Vispaka, i to se pokazalo ispravnim. Vispak je danas jedna uspješna priča i ponos bosanskohercegovačke prehrambene industrije. Imamo velike planove sa Vispakom. Želimo od ove firme i njenih brandova napraviti jedan uspješan poslovni pothvat u evropskim razmjerama”, riječi su ranijeg direktora Vispaka Rusmira Hrvića, koji je zbog nove akvizicije u februaru prošle godine nastavio dalje voditi kompaniju Klas d.d. Sarajevo, a koji se obratio javnosti povodom godišnjice osnivanja Vispaka.
rusmir hrvic
Hrvić je dodao da Vispak više od četiri decenije na najbolji način svjedoči o uspjehu jedne ideje. Vizija tadašnjih osnivača Vispaka, da se pokrene domaća prehrambena industrija koja će baštiniti ono što je najbolje od bosanskohercegovačkog kulturnog nasljeđa kao što su prava bosanska kafa i bosanska kuhinja, bila je presudna i najveći je razlog za uspjeh Vispaka. “Naša snaga je u našim brandovima, ova činjenica postaje sve važnija u našem ukupnom razvoju. Na domaćem tržištu nas sve više uvažavaju zbog toga, dok inozemna tržišta upravo preferiraju naš bosanski predznak”, kazao je Hrvić, koji se ovom prilikom u ime kompanije Vispak i AS GROUP zahvalio vjernim potrošačima, kupcima, dobavljačima, radnicama i radnicima Vispaka, medijima i prijateljima na podršci.
Vispak d.d. Visoko je osnovan 7. aprila 1972. godine u Visokom kao sastavni dio Veleprometa, jednog od najvećih tadašnjih trgovačkih lanaca u bivšoj Jugoslaviji. Iste godine počela je i proizvodnja Zlatne džezve, najpoznatijeg branda ove kompanije. Dvije godine kasnije uslijedilo je pokretanje proizvodnje Vispakove Espresso kafe, a potom i pakovanje čaja na tada najsavremenijim IMA mašinama. Prelaskom pogona u novu zgradu 1980. godine instalirane su nove linije za pakovanje kafe, snack i praškastih proizvoda, te začina i dodataka jelima. Slijede podizanje brandova kao što su Stampi, Čoko milk, Choco club, Vispak čajevi, kafa Bosnia.
Poseban osvrt zaslužuje i razvoj proizvodnog programa “Bosanske kuhinje” sa Begovom čorbom, Tarhanom i Sarajevskom čorbom. U posljednje četiri godine Vispak je razvio nove brandove kao što su Tiru – Liru, Tajna, Laganini praškasti proizvodi, topli napitci Mr&Mrs Vi, a u planu je razvoj novih.
Vispak danas zapošljava 180 radnika, od kojih 40 sa visokom stručnom spremom, i izvozi u 25 zemalja svijeta na četiri kontinenta. Vispak je vlasnik tri certifikata za sigurnost hrane i upravljanje kvalitetom: ISO 9001:2008, HACCP i HALAL. Oborivši Ginisov rekord 2004. godine zajedno sa građanim Mostara, tako što je ispečena i popijena kafa iz najveće džezve na svijetu, Vispak je 2005. i zvanično dobio certifikat Ginisa, ušavši u knjigu rekorda.
Ipak Vispak!
Nakon akvizicije Vispaka prihodi uduplani sa 18 miliona KM 2010. godine, na blizu 36 miliona KM 2014. godine.
Bosanskohercegovačka prehrambena industrija Vispak d.d. Visoko i njen najpoznatiji brand Zlatna džezva danas obilježavaju 43 godine postojanja i uspješnog poslovanja.
Svoj rođendan Vispak dočekuje na najljepši način. Naime, započeta je investicija u proširenje proizvodnih kapaciteta u Visokom. Vrijednost investicije je 5 miliona KM, a na ovaj način Vispak će uduplati trenutne kapacitete za proizvodnju i pakovanje Zlatne džezve.
U godini kada je AS GROUP postala većinski vlasnik Vispaka, 8. decembra 2010., ova kompanija je imala 18 miliona KM godišnji prihod. Prošle 2014. godine, Vispak je završio poslovanje sa ukupnim prometom od blizu 36 miliona KM. Prihodi i proizvodnja su uduplani, a Zlatna džezva je postala kafa br. 1 po prihodima u BiH, ali i po lojalnosti potrošača.
“Kada smo kupili Vispak mnogi nisu vjerovali da je ‘povratak otpisanog’ moguć. Za kratko vrijeme uspjeli smo vratiti brandove Vispaka na prodajne police, a povrat investicije uslijedio je već nakon tri godine. Prije četiri i po godine vjerovali smo u ideju Vispaka, i to se pokazalo ispravnim. Vispak je danas jedna uspješna priča i ponos bosanskohercegovačke prehrambene industrije. Imamo velike planove sa Vispakom. Želimo od ove firme i njenih brandova napraviti jedan uspješan poslovni pothvat u evropskim razmjerama”, riječi su ranijeg direktora Vispaka Rusmira Hrvića, koji je zbog nove akvizicije u februaru prošle godine nastavio dalje voditi kompaniju Klas d.d. Sarajevo, a koji se obratio javnosti povodom godišnjice osnivanja Vispaka.
rusmir hrvic
Hrvić je dodao da Vispak više od četiri decenije na najbolji način svjedoči o uspjehu jedne ideje. Vizija tadašnjih osnivača Vispaka, da se pokrene domaća prehrambena industrija koja će baštiniti ono što je najbolje od bosanskohercegovačkog kulturnog nasljeđa kao što su prava bosanska kafa i bosanska kuhinja, bila je presudna i najveći je razlog za uspjeh Vispaka. “Naša snaga je u našim brandovima, ova činjenica postaje sve važnija u našem ukupnom razvoju. Na domaćem tržištu nas sve više uvažavaju zbog toga, dok inozemna tržišta upravo preferiraju naš bosanski predznak”, kazao je Hrvić, koji se ovom prilikom u ime kompanije Vispak i AS GROUP zahvalio vjernim potrošačima, kupcima, dobavljačima, radnicama i radnicima Vispaka, medijima i prijateljima na podršci.
Vispak d.d. Visoko je osnovan 7. aprila 1972. godine u Visokom kao sastavni dio Veleprometa, jednog od najvećih tadašnjih trgovačkih lanaca u bivšoj Jugoslaviji. Iste godine počela je i proizvodnja Zlatne džezve, najpoznatijeg branda ove kompanije. Dvije godine kasnije uslijedilo je pokretanje proizvodnje Vispakove Espresso kafe, a potom i pakovanje čaja na tada najsavremenijim IMA mašinama. Prelaskom pogona u novu zgradu 1980. godine instalirane su nove linije za pakovanje kafe, snack i praškastih proizvoda, te začina i dodataka jelima. Slijede podizanje brandova kao što su Stampi, Čoko milk, Choco club, Vispak čajevi, kafa Bosnia.
Poseban osvrt zaslužuje i razvoj proizvodnog programa “Bosanske kuhinje” sa Begovom čorbom, Tarhanom i Sarajevskom čorbom. U posljednje četiri godine Vispak je razvio nove brandove kao što su Tiru – Liru, Tajna, Laganini praškasti proizvodi, topli napitci Mr&Mrs Vi, a u planu je razvoj novih.
Vispak danas zapošljava 180 radnika, od kojih 40 sa visokom stručnom spremom, i izvozi u 25 zemalja svijeta na četiri kontinenta. Vispak je vlasnik tri certifikata za sigurnost hrane i upravljanje kvalitetom: ISO 9001:2008, HACCP i HALAL. Oborivši Ginisov rekord 2004. godine zajedno sa građanim Mostara, tako što je ispečena i popijena kafa iz najveće džezve na svijetu, Vispak je 2005. i zvanično dobio certifikat Ginisa, ušavši u knjigu rekorda.
Ipak Vispak!
Re: Vispak
Nešto se dešava, a izgleda da nije riječ samo o proljetnom trendu. Sve je više Bosanaca i Hercegovaca koji na prodajnim policama traže domaće brandove. Mnogi će kazati kako je narasla svijest o značaju kupovine domaćih brandova, a ja sam ipak skloniji mišljenju da ona nikada nije niti dolazila u pitanje, te da su se sada stekli i uvjeti da domaći potrošači kupuju svoje.
Ako je zbog rata i strahovitih razaranja i nesreće koja je zadesila BiH, u drugoj polovini 90-ih, pa sve do sredine 2000-ih, bilo razumljivo i očekivano da usljed nedostatka domaćih brandova, potrošači u BiH kupuju strane, stasavanjem bh. industrije, a ovdje ću se osvrnuti na prehrambenu, potrošači su se masovno počeli okretati domaćim proizvodima. Ova činjenica je znakovita sa najmanje tri aspekta.
Bosanci i Hercegovci žele kupovati domaće kvalitetne brandove, jer su oni dio njih, i sada im se konačno pružila prilika da to čine.
Bosna i Hercegovina je prelijepa zemlja, sa osobenošću koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Jedna od naših komparativnih prednosti čak i u globalnim razmjerama može, recimo, biti i bosanska kuhinja koja je u stanju očarati svojim okusima sve one koji su je probali barem jednom u životu. Mi smo kompetentni da gradimo upravo takve brandove i dokaz našeg uspjeha se vidi ne samo na domaćem tržištu već i na tržištima regije, pa i puno dalje (Zlatna džezva, Sprindova jufka, Bosanski lokum, Klasov somun, Tajna, Klasove baklave, hurmašice…, Zlatni puder…).
Mnogi su, po mom mišljenju, ipak, potcijenili domaćeg potrošača, Bosanca i Hercegovca, a time i bh. tržište, pa i bh. prehrambenu industriju. Graditi svoje poslovno-prodajne strategije isključivo ili pretežno na stranim, pored snažnih domaćih brandova, strateška je greška koju bi trebalo čim prije ispraviti. Drugim riječima, bit će nemoguće napraviti posao u Bosni i Hercegovini ukoliko se konačno ne počne poštovati volja domaćih potrošača i snaga domaćih brandova.
Sada je već sasvim jasno da su se na bosanskohercegovačkom tržištu desile promjene koje će u budućnosti presudno uticati na razvoj tržišta i brandova. Zato je sada više no ikada potrebno razvijati domaće brandove, ulagati u dalje jačanje kvaliteta, ali i inovacije, te promociju. Istini za volju, na području marketinga i komunikacija uopće, još moramo puno raditi. Neće ništa samo, pa tako ne treba očekivati da će se proizvodi i usluge prodavati samo zato jer su domaće. Međutim, veoma je važno da i domaći dobavljači koji rade za velike sisteme ulažu u inovacije i marketing.
Re: Vispak
http://www.sase.ba/v1/SASE/O-SASE/SASE- ... 30/type/50
Troškovi kamate su izašli na više od 600.000 KM i zaduženje povećano za više od 9 miliona KM. Manji broj radnika i dosta veći prihod.
Troškovi kamate su izašli na više od 600.000 KM i zaduženje povećano za više od 9 miliona KM. Manji broj radnika i dosta veći prihod.