Vijesti iz ekonomije/privrede

panzer
Posts: 8024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Ko fol to i planiraju. Da uvedu carine na sve to i da se okrenu sami sebi. Da se izoluju od cijelog svijeta.

Zelenu agendu guraju naopako. Cijeli vrijeme to dolazi sa vrha, nekakvim direktivama, pritiscima, ucjenjivanjima a nema logike.

Nije sreća ugalj. Ali ne može se ovako napraviti puno da se smanji udio uglja.

A sada bi valjda trebali shvatiti da se jedino visokom cijenom struje može napraviti puno više nego uslovljavanjem.
Ako neko u BIH bude cijenu struje plaćao 25 ili 30 pf po kW onda će gledati da nađe neki način da to umanji a u tom slučaju ni solarni paneli nisu više nezamislivi. A proporcionalni rast cijene struje u EU bi nagnao više ljudi i ulagača da idu na mikro i mini proizvodne ćelije struje, odnosno jednostavne kućanske ali i nešto veće, tipa mini solarne farme ili vjetroelektrane. Takvu inicijativu bi lakše pratile lokalne prenosne mreže a one same bi se lakše sinhronizovale sa većim mrežama.

Najbolja motivacija jeste cijena odnosno trošak. A u prelaznom periodu i postojeće energetske firme će dobro zarađivati jer moraju ostati kao stabilizator sistema.
beka26
Posts: 318
Joined: 29 Jan 2015, 17:37

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by beka26 »

Nije ovo ništa šta će tek biti na zimu.
Ovo što ste gledali zadnje dvije godine je bio prvi energetski udar. Drugi će rek biti pravi jer će se pokazati prava istina i energetsko siromaštvo EU.
U EU raste energetska kriza: cijene plina i struje
I dok Bruxelles planira prelazak na „zelenu“ energiju, u Europi se rasplamsala energetska kriza. Zbog nedostatka plina, dramatično su skočile ne samo njegove veleprodajne cijene, već i cijene električne energije. U nekim zemljama Europske unije podižu cijene komunalija za obične građane, a u drugima smanjuju poreze kako “komunalni udar” ne bi šokirao ljude.

Ali krenimo najprije od električne energije. Danas su njezine cijene na burzama u zemljama EU nastavili rasti. U Španjolskoj je postavljen još jedan povijesni rekord – 115 eura po megavatu, dok su u Francuskoj i Njemačkoj veleprodajne cijene premašile 100 eura po megavatu. Strujom se počelo trgovati po troznamenkastim cijenama i u Danskoj i Švedskoj.
panzer
Posts: 8024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Negdje će morati naći rješenje koji bi vratilo cijene na niže:
Trgovac je također rekao: "Morate se protegnuti na terminske ugovore za 2025. i 2026. godinu kako biste pronašli cijene niže od onih zabilježenih u travnju."
https://www.seebiz.eu/energetika/struja ... ina/263409
panzer
Posts: 8024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

https://www.refinitiv.com/perspectives/ ... upercycle/

Sirovinski superciklus:
Ali superciklus je drugačiji. Obično vođen strukturnim promjenama širom svijeta, superciklus može trajati desetljećima.

Robni superciklusi su relativno rijetka pojava, gdje roba trguje iznad svog dugoročnog kretanja cijena tokom dužeg perioda. Od 19. stoljeća identificirana su samo četiri supercikla robe, od kojih je svaki vezan za transformacijski period ekonomskog razvoja.
brzi
Posts: 947
Joined: 31 Jul 2012, 14:34

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by brzi »

Posljednjih desetak godina ili od krize 2008 . su se proizvođači nemilosrdno borili za tržište pa se dešavalo da skoro svi proizvođači čelika, većina proizvođača električne energije, naftna industrija,.. pa čak i drvoprerađivači poslovali na granici profitabilnosti.
Smanjenjem proizvodnje zbog korone su otkrili da manje nekad znači više.
panzer
Posts: 8024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

I firme se malo oslobodile pa "vide prilike".
– Kako su se na tržištu pojavile određene količine dionica Podravke, a u ovom trenutku imamo višak kapitala, donijeli smo poslovnu ulagačku odluku o isplativosti njihove kupnje na trenutnoj cjenovnoj razini. Podravka je respektabilna kompanija s dugom tradicijom i prepoznatljivim proizvodima, stoga ovo ulaganje smatramo dobrom poslovnom prilikom – izjavio je za Lider Ivica Pivac.

Već je objavljeno da je MI Braća Pivac posljednjih dana na burzi kupio više od 150 tisuća dionica Podravke u vrijednosti od 90 milijuna kuna, čime su postali jedan od 10 najvećih vlasnika Podravke
beka26
Posts: 318
Joined: 29 Jan 2015, 17:37

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by beka26 »

24. rujna 2021 03:41KINA
Yunnan poništava popust na cijenu električne energije za proizvođače aluminija
Uskoro će skuplja struja da lansira cijene aluminija u nebo, a već su domak 3000 $.
Kina proizvodi većinu svjetskog aluminija, ali dosad s subvencioniranom strujom, i
toga više neće biti.
beka26
Posts: 318
Joined: 29 Jan 2015, 17:37

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by beka26 »

Ma niije sve poskupilo što je neko naštanco pare i zbog nedostatka
energenata, nego eto zato što nema ko da vozi kamione. 8-)
Znači krivi su vozači kamiona??
Prijeti alarmantni kolaps opskrbe! U Europi trenutno nedostaje čak 400 tisuća vozača kamiona
Branko Podgornik





U Europi trenutačno nedostaje više od 400 tisuća vozača kamiona i taj problem je iz mjeseca u mjesec sve gori, prema alarmantnom izvješću kuće Transport Intelligence, objavljenom prije mjesec dana.


Među najpogođenijima je Ujedinjena Kraljevina kojoj manjka oko 100 tisuća vozača, posebno nakon Brexita i otežanog dolaska stranih radnika. Trgovci očekuju sve više problema s opskrbom bojeći se da neće moći posve zadovoljiti rastuću potražnju kupaca, posebice uoči božićnih blagdana. Mnogi restorani s brzom hranom posljednjih dana ne mogu pravodobno nabaviti sve potrebne namirnice, pišu britanski mediji.


Vozači na posudbi




U međuvremenu, države su posegnule za privremenim rješenjima. Kako bi ublažile nestašicu vozača kamiona, vlasti u Nizozemskoj su sklopile ugovor s vojskom o posudbi njezinih vozača. Vlasti u Njemačkoj i Britaniji planiraju upravljanje kamionima ponuditi ratnim veteranima koji su trenutačno nezaposleni, prema podacima kuće Transport Intelligence.




Kritična točka

Naime, potreba za prijevozom robe tijekom pandemije, usporedno s rastom internetske trgovine i oporavkom gospodarstva, znatno se povećala. S druge strane, broj raspoloživih vozača – koji u Europi prosječno imaju 55 godina – stalno se smanjuje. Mladi su istodobno slabo zainteresirani za taj posao jer su uvjeti rada iznimno teški, često nepodnošljivi.



Primjerice, vozač iz Bjelorusije Aleksandar Macijaš (30), koji je od svibnja počeo raditi za litavskog kamionskog prijevoznika Baltic Transline, požalio se medijima da je morao odustati od tog posla. Nakon dva tjedna obučavanja radio je i živio 13 tjedana u kamionu baziranom u Nizozemskoj, za plaću manju od 2.500 eura.


– Za ljudsko biće to nije normalan život. To nije posao, već nešto poput zatvora. To radiš kao da si zombi, požalio se Macijaš. Koliko su uvjeti rada mučni, potvrdio je nedavno Amazon koji je pod pritiskom javnosti priznao da njegovi vozači kamiona tijekom vožnje, zbog različitih okolnosti, nemaju prilike zastati u odmorištima, pa su prisiljeni mokriti u plastične boce. Čini se da neugodnostima nisu izloženi samo vozači Amazona.



Prema Financial Timesu, bit će ugrožena sezona kupovanja uoči Božića, ali ne samo to.


– Nestašica vozača kamiona prenijet će se u iduću godinu, tvrdi Luis Gomez, predsjednik američke kompanije XPO Logistics za Europu. Isto smatra kuća Transport Intelligence, koja daje do znanja da će gospodarstvo iduće godine imati još veće štete nego danas. »Nestašica vozača dosegnula je kritičnu točku, a još će se i pogoršati, unatoč mnogim strategijama koje se primjenjuju«, procjenjuje ta kuća.


Paket mobilnosti

Rješenje problema nije na vidiku. Europska unija je lani donijela tzv. Paket mobilnosti, prema kojem se od sredine veljače iduće godine trebaju poboljšati radni uvjeti za vozače kamiona. Oni će za poslove unutar jedne zemlje dobiti četiri dana odmora između prijevoznih tura, a u prekograničnom prijevozu trebaju se vraćati kući svakih osam tjedana.



Veliki kamionski prijevoznici tvrde da će nestašica vozača zbog tih novih propisa iduće godine biti još gora. S druge strane, sindikalni predstavnici vozača ne vjeruju da će prijevoznici poštovati europske propise jer iza njih ne stoji zakonska prisila. Pritisnuti nestašicom, mnogi su prijevoznici diljem Europe povećali plaće vozača kamiona. Neki u Britaniji najavljuju da će te plaće povisiti s 3.000 na 5.000 funti mjesečno, iako vozači tvrde da nije sve u novcu, nego i u uvjetima rada.


Najveću nestašicu vozača kamiona u Europskoj uniji bilježi Poljska, kojoj manjka njih 120 tisuća ili 37 posto. U teškoj situaciji je i Njemačka s manjkom od 60 tisuća vozača.


Francuskoj je još prije pandemije nedostajalo njih 40 tisuća, a danas je nestašica još gora. U SAD-u se samo ove godine broj vozača kamiona smanjio za gotovo 10 posto, dok azijskim zemljama manjka njih oko 20 posto. Budući da nitko ne očekuje brzo rješavanje tog problema, analitičari kažu da je jedno sasvim izvjesno: nestašica vozača kamiona, uz brojne druge nestašice, povećat će cijene prijevoza robe, a time i cijene u prodavaonicama.
Post Reply