Energopetrol

leon
Posts: 348
Joined: 14 Nov 2012, 15:01

Re: Energopetrol

Post by leon »

Capture.JPG
leon
Posts: 348
Joined: 14 Nov 2012, 15:01

Re: Energopetrol

Post by leon »

Kako sam ja sad shvatio cijelu dokumentaciju, Energopetrol sada duguje sam sebi oko 7 miliona KM, a mali dioničari su izbačeni iz svih kalkulacija...
one
Posts: 1644
Joined: 03 Jul 2012, 12:30

Re: Energopetrol

Post by one »

leon wrote:
Capture.JPG
to bi valda trebala biti izmjena prethodne odluke:
O IZMIRENJU OBVEZA SPRAM MALIH DIONIČARA
Vlada FBiH primila je danas na znanje Informaciju u svezi tužbi gospodarskog društva “General servis” d.o.o. Sarajevo, inače dioničara “Energopetrola” d.d. Sarajevo, podnesenih radi izmirenja obveza Federalne vlade malim dioničarima za izuzete terminale u Federaciji BiH. Vlada je zadužila Federalno ministarstvo financija da je izvijesti o realizaciji njezinih odluka iz 2007. i 2008. godine koje se odnose na izmirenje ovih obveza, kao i da pripremi prijedlog njihova tumačenja, te ih dostavi Federalnom pravobraniteljstvu.
Cilj je izbjegavanje negativnih učinaka koje su ove odluke, nepravilnom uporabom termina “mali dioničari” umjesto termina “Energopetrol” d.d. Sarajevo, proizvele po Federaciju BiH u sudskim postupcima po tužbama “General servisa”. Isto ministarstvo treba za Vladu pripremiti prijedloge za izmjene spornih odluka na način da se u svezi zaduženja za realizaciju odluka briše Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije.
U cilju otklanjanja primjedbi koje je na rad Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije dao Parlament FBiH, odnosno Parlamentarno povjerenstvo odgovorno za reviziju, kao i Ured za reviziju institucija u FBiH po pitanju realizacije odluka Vlade, Federalno ministarstvo financija će Federalnoj vladi i Uredu za reviziju dostaviti informaciju s dokazima da je “Energopetrol” na Jedinstveni račun Riznice Proračuna FBiH uplatio sredstva utvrđena odlukama Vlade o izmirenju obaveza spram malih dioničara za terminale.
Ugovor o prenosu:
http://www.fbihvlada.gov.ba/pdf/sporazu ... nalima.pdf
panzer
Posts: 11906
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Energopetrol

Post by panzer »

Po svemu sudeći neke stvari dovode do nejasnoća.

Mali dioničari nemaju ništa sa odštetom isknjižavanja terminala iz Energopetrola nakon prodaje trenutnom većinskom vlasnikom. Samo spominjanje malih dioničara je bilo pogrešno jer su oni vlasnici energopetrola kojem je vlada trebala platiti spomenutu cifru. Izmjena odluke je davno dogovorena ali je sada završena procedura i prošlo je kroz službene novine.
Nažalost, jedan od većih dioničara, General Servis doo je kasno krenuo u akciju jer je morao još prije tri ili četiri godine pokrenuti tužbu protiv prodajne strane, vlade FBIH kao i trenutnog većinskog vlasnika.
Možda su to i pokušali uraditi ali ja nemam informacija.

Mislim da bi se trenutni vlasnici, INA i MOL putem nekih zakonskih izmjena mogli dobro kazniti ukoliko bi odradili dokapitalizaciju i preuzeli puno vlasništvo nad firmom a ostale dioničare ostavili bez udjela. Pokušao sam stupiti u kontakt sa nekim ljudima iz resornog ministarstva ali nisam našao sagovornika. Valjda je lakše prepustiti sve INAi i reći :"ništa se nije moglo".
one
Posts: 1644
Joined: 03 Jul 2012, 12:30

Re: Energopetrol

Post by one »

objavljeno prije 2 mjeseca:

Večernji je list u posjedu ekskluzivnih informacija o mađarskoj ponudi koja se dosad držala u strogoj tajnosti, a o kojoj već tjednima traje intenzivna komunikacija između predstavnika Ministarstva gospodarstva i vrha mađarske naftne kompanije.

Budući da je riječ o prijedlogu koji zadire u osnovne djelatnosti kompanije te podrazumijeva prodaju dijela ključne imovine, nemoguće ga je provesti bez dozvole hrvatske Vlade. U Vladi stoga smatraju da se MOL-ov prijedlog može smatrati i prvom naznakom pregovaračke pozicije koju ta kompanija u pregovorima o izmjenama tog međudioničarskog ugovora misli držati. U mađarskoj kompaniji to demantiraju, tvrdeći da je riječ samo o jednoj od ideja za unapređivanje Inina poslovanja, o kojima se raspravlja na sastancima MOL-a i Vlade.

No, bio to službeni prijedlog ili neformalna ideja, njezin sadržaj je neosporno radikalan. Temeljem njega Ina i MOL jasno bi podijelili svoje poslovne zone interesa u regiji. Ina bi se koncentrirala na svoja dva glavna tržišta Hrvatsku i BiH, gdje bi od MOL-a preuzela njegove maloprodajne objekte – Tifon u Hrvatskoj te 50 posto Energopetrola u BiH. Uz to, Ina bi se razvijala i na tržištima Albanije, Crne Gore, Kosova i Makedonije. S druge strane, MOL bi otkupio Inine postaje u Sloveniji, pa hrvatska kompanija više ne bi poslovala u toj državi i u Srbiji. S obzirom na to da je riječ o dva velika tržišta na kojima Ina zasad posluje u vrlo malom opsegu, u Vladi su stava kako bi prihvaćanjem MOL-ova prijedloga Ina značajno ograničila mogućnosti svog rasta u budućnosti.
Damirko
Posts: 480
Joined: 12 Mar 2010, 07:12

Re: Energopetrol

Post by Damirko »

Izgleda da je Indikator ipak imao dobre pokazatelje. http://www.indikator.ba/ekonomija/26943 ... io-omv-bih
Još samo da poklope terminale...
panzer
Posts: 11906
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Energopetrol

Post by panzer »

Nije im neka sreća što su to uzeli. OMV BH nije bio nešto naročito profitabilan a problem je što je imao jednu od najboljih usluga i to je zahtijevalo velike troškove. Niko ne može pratiti OMV sa uslugom pa neće ni NIS. Ustvari, nije to samo ni usluga nego je jedan od glavnih faktora bila i jačina brenda. Ko god da je kupio ovaj lanac benzinskih stanica se automatski susreće sa problemom nepovjerenja kupaca odnosno manjom prodajom nakon preuzimanja.
Ovo je manje-više prepušteno NIS-u i to će se pokazati u narednom periodu.
Odnosno već sada se pokazuje. Javno mnijenje nije oduševljeno ovom kupovinom (ne bi bilo ni jednom od strane bilo koje firme u regionu) a pogotovo zato što je kupac firma sa istoka.
Radi toga, dobar dio dosadašnjih kupaca će vjerovatno preći na ostale naftne firme tako da će svi oni imati koristi od ove kupovine. U prvom redu mislim na Energopetrol jer je on sa ovim rekonstrukcijama pumpi pogodio dobar tajming.
Nažalost mali dioničari neće imati nikakve koristi od toga.
Damirko
Posts: 480
Joined: 12 Mar 2010, 07:12

Re: Energopetrol

Post by Damirko »

Fol je u tome što sada usluge OMV-a nema, odnosno neće je biit, tako da je ljudima svejedno hoće li točiti na NIS-OMV ili Nestro ili Zovko.
Sa druge strane, ja neke stvari zaista ne mogu da shvatim. Postoji jedan element inercije koji je teško objasniti.
Određen broj ljudi će kupovati ne Energopetrolu, kakav god da je. Sada imamo nekoliko renoviranih pumpi, ali na njima je promet skoro isti kao na pumpama koje nisu renovirane. Koliko znam, rekonstrukcija je praktično stala.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Energopetrol

Post by proleter »

Kad se sjetim da je ova dionica išla ko luda po 138 KM...sad se ne može dobiti ni 7 % od uloženog.
Ja bih ubio nekoga da sam u toj poziciji :evil:
one
Posts: 1644
Joined: 03 Jul 2012, 12:30

Re: Energopetrol

Post by one »

MOL prodaje Inu, okreće se Petrolu? .
Četvrtak, 06 Prosinac 2012 13:14 Indikator.ba . . .Prema neslužbenim informacijama Biznis Plusa, MOL je angažirao savjetnika za prodaju Ine.

Taj posao će voditi francuska banka Societe Generale. Navodno iza te strategije MOL-a stoji prvi čovjek OTP-a Sandor Csany. MOL je bio zainteresiran za preuzimanje preostalih dionica Ine no to su procijenili kao malo vjerojatno zbog okolnosti oko presude Ivi Sanaderu i stavova hrvatske Vlade.
Strateški, MOL bi se okrenuo Sloveniji gdje će pokušati preuzeti ljubljanski Petrol. MOL je prije godinu dana preuzeo 19 benzinskih postaja Tuš Oila tako da bi u slučaju njegova preuzimanja Petrola na slovenskom tržištu praktički postojala samo dva igrača - MOL i OMV, koji je također ponuđen na prodaju.
Mađarska kompanija u Sloveniji trenutačno ima 37 benzinskih postaja. Namjera MOL-a jest ostvariti udio od bar 10 posto maloprodajnog tržišta u Sloveniji u sljedećih nekoliko godina.
Post Reply