Elektroprivreda BIH

brzi
Posts: 2477
Joined: 31 Jul 2012, 14:34

Re: Elektroprivreda BIH

Post by brzi »

proizvodnja se normalizuje,.. uz nešto kiše u jesen ovo bi mogla biti izuzetno dobra godina.
Cijena dionice po objavi dobrih rezultata naginje prema dole,..
panzer
Posts: 11877
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Elektroprivreda BIH

Post by panzer »

Navlače fondove da skidaju cijenu. A tu je čudna situacija.
Ako ti je već stalo da prodaš i ako fondovi ponekad i kupe jedni od drugih da naprave malo dinamičnije trgovanje zašto onda jednostavno ne podignu cijenu za 20-30%.

I na tom nivou će biti sasvim dovoljno potražnje a i oni će više para izvući.
Profesor70
Posts: 84
Joined: 23 Jun 2021, 17:44

Re: Elektroprivreda BIH

Post by Profesor70 »

Jeli počela isplata dividende?
Unaprijed hvala
panzer
Posts: 11877
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Elektroprivreda BIH

Post by panzer »

U ponedeljak ističe 30 dana od poziva za dostavu dokumentacije. Nakon toga oni počinju isplatu.
panzer
Posts: 11877
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Elektroprivreda BIH

Post by panzer »

Nešto drugo je u pitanju. Takve vijesti smo trebali čitati 2012. ali politikantima nije bilo stalo da krenu sa sređivanjem stanja u rudnicima u tom periodu jer su kalkulisali radi svojih interesa pa se ide sada.

Gledam ovaj grafikon kretanja cijena struje u zadnjih 15 godina :

Image

Najveća dobit EPBIH je bila 62 miliona KM prije 12-13 godina u periodu kada je struja na stranom tržištu bila visoka. Tada se u samoj EPBIH poslovalo znatno neracionalnije nego danas i zarada je ustvari došla od visoke izvozne cijene.
U prvoj polovini ove godine su uz prosječnu cijenu imali rekordnu polugodišnju dobit a sa ovim izvoznim cijenama koje su prešle najviše cijene iz 2008-2009. trebalo bi očekivati da i dobit do kraja godine bude najveća do sada.

U onom periodu berzanska cijena nije dugo trajala na višem nivou radi određenih faktora ali sada je sasvim realno očekivati da ostane iznad 100 EUR odnosno znatno viša od one iz proteklih godina. A to će onda imati pozitivan efekat na finansijski rezultat domaćih elektroprivreda.
Profesor70
Posts: 84
Joined: 23 Jun 2021, 17:44

Re: Elektroprivreda BIH

Post by Profesor70 »

indikator
Posts: 212
Joined: 11 Jul 2021, 06:38

Re: Elektroprivreda BIH

Post by indikator »

1.9. u 11 30h je blok 7 TE Kakanj bio na mrezi, ulazak bloka je prosao bolje nego sto je itko ocekivao. Trenutno su sva tri bloka u pogonu cca 450MW a TE Stanari su izasli iz pogona radi remonta koji ce trajati 45 dana, kinezi dosli radi radova oko turbine, ovaj moment bi mogla iskoristi EPBiH da dobro unovci svoje kapacitete ako cijena el.energije ostane visoka.
panzer
Posts: 11877
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Elektroprivreda BIH

Post by panzer »

Ima mjesta za sav izvoz. Ne rade HE u punom kapacitetu pa bi trebalo da ima prostora na svim prekograničnim dalekovodima.
A i u Tuzli rade tri bloka.
panzer
Posts: 11877
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Elektroprivreda BIH

Post by panzer »

Imaćemo vrlo zanimljiv zimski period.


https://avaz.ba/globus/svijet/679196/vi ... dini-krize
Zaoštravanje zdravstvenih standarda uzrokovalo je produženje vremena zauzetosti broda. Jedan brod može obaviti manje dostava nego prije. Uz to, desila se i blokada Sueckog kanala krajem marta te zatvaranje četiri najveće luke u Shenzhenu.

Trenutno ima oko 22 miliona kontejnera u cijelom svijetu, a dio njih je izgubljen.

U prvom zatvaranju zbog pandemije prije godinu i pol mnogi brodovi su se zaustavili u nepredviđenim lukama, mnogi kontejneri su se iskrcali tamo gdje nisu trebali i još uvijek nisu stigli na svoje pravo odredište. Tu je procjenu dao BIC (Biro International des Containers), međunarodna organizacija sa sjedištem u Parizu.

Čeka se mjesecima
Porast cijena postoji, roba se čeka mjesecima. Čak su i neki od proizvođača automobila zaustavili proizvodnju na sedmicu dana zbog nedostatka dijelova za sklapanje vozila. Najčešće elektronskih.

S druge strane, pomorski saobraćaj je u procvatu. Vozarine idu u nebo čak i kod gotovo zaboravljenih brodova za rasuti teret, a stagniranje je prisutno jedino kod prijevoza nafte i ukapljenih plinova.

Cjelokupnu situaciju koja je zadesila pomorski saobraćaj za HRT radio emisiju Pomorska večer komentarisao je ekonomski analitičar HRT-a Željko Kardum:

-Cijene shippinga rastu zbog povećane potražnje za robom široke potrošnje iz Kine i s druge strane uskog grla stvorenog raznim novim sanitarnim ograničenjima u lukama i terminalima zbog posljedica virusa COVID-19. Sve to produžuje ukrcaj i iskrcaj robe ali i zamjenu posade na brodovima. Cijeli proces i dalje je kompliciran. Svi globalni indikatori cijena brodskog prijevoza su u porastu od 30-65 posto u prvoj polovini ove godine - rekao je Kardum, prenosi Pomorac.hr.

Zaoštravanje zdravstvenih standarda uzrokovalo je produženje vremena zauzetosti broda. Jedan brod može obaviti manje dostava nego prije. Uz to, desila se i blokada Sueskog kanala krajem marta te zatvaranje četiri najveće luke u Shenzhenu.

Robe široke potrošnje
Još jedan od razloga zbog kojeg raste cijena brodskog prijevoza je taj što prijevoz robe široke potrošnje nema alternativu. Neisplativo je robu prevoziti zrakom ili kopnom.

Otkazivanje brodskih kapaciteta još je jedan od novonastalih problema. Zbog velikih kašnjenja došlo je do velikog broja otkazivanja već zakupljenih brodskih prostora. Otkazivanja slijedom kojih se povećava broj neiskorištenih kapaciteta porasla su sa četiti na čak 10 posto.

Postotak brodova koji stižu na vrijeme je pao na najniži nivo u zadnjih 10 godina. U 2018. godini, mogućnost da brod stigne na vrijeme iznosila je 80 posto. Ove godine došlo je na 40 posto.

Što se tiče cijena brodskog prijevoza analitičari ne očekuju oporavak barem još godinu dana. Tvrde da je ovo privremeno i da će se cijene i kapaciteti uravnotežiti u slijedećih godinu do dvije.

Već sada vidimo veliki pritisak. U ukupnoj cijeni za maloprodaju brodski prijevoz učestvovao je s otprilike pet post,o a sad već učestvuje sa 20 posto.


https://www.delo.si/gospodarstvo/novice ... ilni-viri/
Sve raste, cijene sirovina i energije, globalna tržišta dionica i roba, kaže generalni direktor Gen-I Robert Golob, a to potvrđuju i analize. Narudžbe, proizvodnja i potrošnja sirovina također su iznimno porasle. Imamo nekoliko uskih grla, uključujući dostavu. Međutim, najveći utjecaj na cijene energije ima rast cijena fosilnih goriva.

“Uprkos COVID-19, globalna potražnja je strahovito porasla nakon otpuštanja nekih ograničenja. To se odražava u povećanoj potrošnji potrošača, industrijskim narudžbama i, nažalost, u naglom rastu cijena sirovina i energije. Kada je u pitanju energija, naravno, imamo na umu uglavnom fosilna goriva - naftu, ugalj i prirodni gas ", kaže Golob.
Post Reply