Bihaćka pivara

panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

Heh, sad je to više do strategije ulaganja. Izbjegavati manje firme radi "malih careva" i preferirati velike (prvenstveno radi likvidnosti) ali...

Zadnjih godinu i po na likvidnim emitentima je napravljena takva situacija da se čovjeku zgadi. Promet na berzi je loše pa su ZIF-ovi odlučili da malo pomognu i igraju igrice kao što je Prevent prošle godine radio na Bosnalijeku. Kupuje i prodaje samo da bi se stvorila likvidnost, odnosno da bi berza izgledala živa a usput šta i zarade. Uprava SASE to aminuje jer ih ovi tako održavaju na životu a brokerske kuće imaju proviziju.
Sad je više postalo normalno da te neko od tih velikih igrača "j..e svojim žetončićima"(stari izraz ali pristaje ovdje) i to radi mjesecima, već nekoliko dana je to na PVNFR i IKBZ. I onda se pitaju zašto ljudi izbjegavaju berzu. Veći je uticaj toga nego politike i vladajućih struktura.

Normalo ima i njihovog udjela ali bi se dalo preći preko toga. Ovo što je Damir nabrojao je više "sistemski rizik". Ja ne vidim promjenu u zadnjih 20 godina pa mi je to stanje normalno. Jedina promjena koju sam zapazio je da nema stabilne zemlje. Preko noći sve može pasti. Kao i svako od nas pojedinačno. Dnevno imamo 100 rizika pa mogu i taj jedan uvijek mogu podnijeti.

BIPVR je u par navrata dijelila dividende što znači da se može držati dionica bez obzira šta vlasnik radi i bilo bi logično da ovaj tender ne bude uspješan ali sa fondovima se nikad ne zna tako da može biti svega. Mislio sam i da će tender za Standard biti neuspješan pa svi prodaše za minimalnu cijenu. Uglavnom dok je dividende sve se može prevazići.
Damirko
Posts: 480
Joined: 12 Mar 2010, 07:12

Re: Bihaćka pivara

Post by Damirko »

Skupljeno 50,45%, vjerovatno ciljano.
panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

juče objavljen detaljan polugodišnji izvještaj na Komvp. primjetno je da su se troškovi rezali na svim stranama i da je na osnovu toga operativna dobit veća za oko 100 % (1,7 mil KM) a neto za oko 50% (1,1 mil KM) u odnosu na isti period prošle godine.

do sada je bio rijedak slučaj da se u firmi sa domaćim vlasništvom u ovoj mjeri ide na racionalizaciju. obično su to radili stranci koji su preuzimali domaće firme dok su naši izbjegavali tako nešto. u prvi mah sam pomislio da je u pitanju spremanje "za udaju" ali treba imati u vidu i dividendu politiku pa postoji mogućnost da većinski vlasnik samo hoće veću dividendu.
graditelj
Posts: 128
Joined: 24 Jan 2012, 11:20

Re: Bihaćka pivara

Post by graditelj »

BIHACKA PIVOVARA DD.PNG
BIHACKA PIVOVARA DD.PNG (122.06 KiB) Viewed 7667 times
panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

U slučaju uvođenja diferencirane akcize na pivo ne radi se o zaštiti domaće proizvodnje nego o uvođenju propisa koje već odavno ima Evropska unija, prokomentirao je jučerašnju odluku Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje Edin Ibrahimpašić, direktor Bihaćke pivovare.

UO UIO BIH usvojio je juče inicijativu Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH o izmjeni akciza na pivo uvođenjem diferencirane stope u zavisnosti od proizvodnih kapaciteta. Odlučeno je da se formira radna grupa koja će precizirati prijedlog zakonskih izmjena na osnovu inicijative MVTEO kako bi UO UIO uputio zakonski priejddlog u dalju proceduru.
- Riječ je o zakonu koji štiti male i regioanlne pivare. naime, pivare koje imaju godišnju do određenog nivoa plaćaju manju akcizu a kada pređu određeni nivo godišnje proizvodnje, akciza se pvoećava, obrazložio je Ibrahimpašić, piše Oslobođenje.
Prijedlog pivara bio je da pivare koje imaju godišnju proizvodnju do 400.000 hektolitara piva plaćaju akcizu 0,20 KM po litru, a pivare koje proizvode preko 400.000 litara da plaćaju 0,35 KM po litru. Međutim, pviari su i ranije predlagalid a se uvede više stopa, odnosno da se veća proizvedena količina oporezuje, jer trenutno imamo situaciju da se bezalkoholno pivo oporezuje kao alkoholno.
Takvo pravilo je snazi u EU, ali Ibrahimpašć naglašava da je i ovo pomak
Valjda će imati neke koristi od ovoga, sa 250.000 litara BP sigurno ulazi u ove povlastice. Mada kod prodaje piva, cijena se i ne gleda toliko koliko se gleda imidž i kvalitet.
Damirko
Posts: 480
Joined: 12 Mar 2010, 07:12

Re: Bihaćka pivara

Post by Damirko »

Da je razlika ostala 0,35/0,20KM, možda i neki pomak. Ovako, sa 025/0,2KM, ostaje ponovo samo imidž i kvalitet. Od domaćih pivara jedino Sarajevsko ima nekakav imidž, a Bišćani nikako da naprave iskorak u tom pravcu.
panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

Što bi rekli stari kinezi: "ništa bez reklame".
Preduzeće Bihaćka pivovara Bihać u 2012. godini ostvarilo je neto dobit od 1,22 miliona KM, što je slabije nego godinu ranije kada je dobit iznosila 1,75 miliona KM, pokazuje revidirani poslovni izvještaj objavljen u dnevnoj štampi.
Bihaćka pivovara je lani ostvarila ukupne prihode od 14,85 što je manje nego godinu ranije kada su prihodi iznosili 17,53 miliona KM, dok su rashodi iznosili 13,47 miliona KM, u odnosu na 15,57 miliona KM.
Društvo ima kapital od 39,99 miliona KM, dugoročne obaveza iznose 3,45 miliona KM, a kratkoročne 2,54 miliona KM.
montypython
Posts: 3791
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Bihaćka pivara

Post by montypython »

Tanki su s marketingom. Nemaju reklama praktično nikako. Stoje na policama u radnjama okruženi sa bezbroj drugih marki piva (od kojih su uglavnom I jeftiniji I bolji) koje se žestoko reklamiraju i ulažu prava mala bogatstva u promociju. Tako svake večeri gledamo na tv Pan, karlovacko, ozujsko i sl dok prosjecan potrošač van unsko sanskog kantona jedva i zna za Preminger. I kad su imali nešto malo reklama bilo je to tanko. Sjecam se kad su ono imali reklamnu kampanju prije par godina u vezi neke ekspedicije u Afriku, na reklami se maltene nije vidjelo sta je glavni proizvod tj pivo. imam i sad negdje u kompjuteru sliku tog njihovog bilborda, (staviću u attachment ako nadjem) gdje je tekst žutim slovima na žutoj podlozi a sve izgleda jadno I isprano. Čak sam poslao direktoru ili vlasniku mail gdje sam mu skrenuo pažnju na to I čak mu poslao (u Photoshopu za 20 min urađeno) prijedlog kako to može za tri klase bolje I da izgleda profesionalno (iako uopšte nisam grafički dizajner niti išta slično). Čovjek je primio k znanju. I poslije ništa bolje. Bila je zatim I jedna očajna reklama s Batkom mislim gdje opet jedva da je jasno šta se reklamira I tako to. Mislim I da su mnogo ulagali I u liniju za punjenje vode. Ali gdje ćeš ti u borbu sa Janom I Bistrom, Studenom ili Olimpijom I sl, sa nečim što se zove mislim, Lipa Voda I izgleda kao proizvod iz 50 ih, na tržištu gdje praktično samo pakovanje I reklama prodaju proizvod a da uopšte nije bitno šta je u boci. Sam naziv proizvoda je mirisao na tržišno samoubistvo da ne govorim o pakovanju. To se pojavilo prije par godina, podrška marketing I ostalo ponovo nepostojeće ili očajno. Ne znam da li to negdje prodaju, izvoze, ali teško, ne viđam tu vodu u trgovinama odavno, niti uostalom ikakvu od Bihaćke pivare.
Inače njihov Preminger je sasvim solidno pivo, čak sam I dionice, nešto malo, kupio svojevremeno upravo zbog toga. Što se tiče poslovnih rezultata nije to ni tako loše, svake su godine u plusu, mislim da su svake godine dijelili I dividendu, ali jasno je da to može I puno bolje uz malo napora, kad bi poradili na prodaji I marketingu. Pogotovo s obzirom na ove sad poticaje koji im omogućavaju izvjesnu prednost pred konkurencijom iz uvoza.
panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

Po količini koja je protrgovana u ova dva dana izgleda da Naprijed i ovdje izlazi iz vlasništva.
panzer
Posts: 11810
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Bihaćka pivara

Post by panzer »

I pored uvođenja različitih akciza na pivo, kojima se favorizuju male pivare, domaći pivari nisu uspjeli da povećaju tržišni udio na tržištu BiH, navodi se u izvještaju Odjeljenja za makroekonomsku analizu Upravnog odbora UIO BiH.

Kako se navodi u izvještaju, uvođenje diferencijalnih stopa akcize na pivo ima za rezultat povećanje prihoda i povećanje količina piva stavljenog u promet. Međutim, zbog povećanog uvoza piva, ni povećanje proizvodnje domaćeg piva nije moglo da popravi lošu tržišnu poziciju domaćih pivara u BiH.

"Bez obzira na poboljšanje u posljednja dva mjeseca, udio domaćeg piva na tržištu piva u 2014. godini iznosio je svega 33 odsto, dok je taj udio u 2006. godini iznosio 42 odsto", navodi se u izvještaju.

Dalje navode da je za posljednja četiri mjeseca prošle godine evidentan snažan rast prihoda od akciza na uvozno pivo, dok su se efekti diferenciranih stopa na potrošnju domaćeg piva ispoljili tek u novembru i decembru.

"Količine domaćeg piva stavljene u promet u ta dva mjeseca povećane su za 27 odsto u odnosu na isti period u 2013. godini", prikazuje se u izvještaju.

Edin Ibrahimpašić, predsjednik Grupacije pivarske industrije BiH i direktor "Bihaćke pivare", kaže za Nezavisne da su na tržištu BiH i dalje prisutne dampinške cijene, kao ni da uvođenje diferencijalne stope nije donijelo značajniji napredak.

"Ipak, razlika između nacionalne i povlaštene stope je toliko mala, da male nezavisne pivare nisu u mogućnosti da kroz tako malu razliku akcize naprave značajniji rast prodaje", rekao je on i dodao da su i dalje nekonkurentne cijene, koje bi zbog niže stope trebalo da budu nešto jeftinije.

Prema njegovim riječima, uvoznici i dalje imaju druge instrumente kojima obezbjeđuju nisku maloprodajnu cijenu na tržištu, s kojom se domaći pivari ne mogu takmičiti.

"Od 1. januara uvoznici su objavili nove maloprodajne cijene piva, koje su niže čak i do 15 odsto u odnosu na prošlu godinu. Nije to samo rezultat sniženih inputa od nafte, već se nastavlja tendencija velikih pivara da zatvore male", naglašava Ibrahimpašić.

"Bez obzira na sve, samo uvođenje diferencijalne stope predstavlja pomak i nadamo se da će se u budućem periodu uvidjeti da je ta razlika minorna", rekao je on i dodao da prema direktivi EU ta razlika može biti i do 50 odsto.

Podsjećamo, primjena diferencijalnih stopa akcize odnosi se na to da proizvođači koji godišnje proizvedu do 400.000 hektolitara piva plaćaju akcizu od 0,20 KM po litru, dok akciza za one proizvođače čija je proizvodnja veća od 400.000 hektolitara piva iznosi 0,25 KM po litru.

S tim u vezi, naglašavalo se da je mala razlika od pet feninga u naplati akcize između domaćih i stranih pivara, ako se želi povećati domaća proizvodnja piva.

Prema ranije objavljivanim podacima, u BiH je prošle godine uvezeno 138.527.249 litara piva vrijednog 145.150.386 KM, što je za pet miliona maraka više nego u 2013. godini. Najviše je uvoženo iz Srbije (65 miliona KM) i Hrvatske (60 miliona KM). Što se tiče prošlogodišnjeg izvoza piva iz BiH, on je iznosio 2.156.655 litara, u vrijednosti od 1.478.558 KM, što je za 300.000 maraka manje nego u 2013. godini.
Post Reply