Vijesti iz ekonomije/privrede

Sitna buranija
Posts: 2306
Joined: 12 May 2016, 10:51

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Sitna buranija »

Pa niko nije ni rekao da je Fadil to izjavio. Imaš tekst članka gdje se "citira" anoniman izvor. A propaganda T-portala je sve ostalo...
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by proleter »

I zadnji idiot je znao da od naplate dugovanja Konzuma nema ništa, samo je naš premijer-neandretalac uvjeravao javnost da je sve pod kontrolom i još dublje gurnuo dobavljače pod led.
Ovo je ključna rečenica :
„Malo me plaši sve ovo jer je to već treća velika priča. Prvo je bio „Pevec“ pa „Tuš“ pa sad „Konzum“. Problem je u BiH koja nije znala da odreaguje i dozvolila je nekima da se igraju i prave velike biznise i da rade velike poslove, a nemaju nekretnine. Kada se desi stečaj, vi nemate od čega to da naplatite. I sada je većina „Konzumovih“ objekata je u zakupu“, zaključuje Mikić.

http://www.capital.ba/mercator-uslovlja ... ca-iz-bih/
panzer
Posts: 12405
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /170714076

Hastor šeta sa kinezima par dana. To bi kao bila namjera da se totalno modernizuje putnički željeznički saobraćaj ali pitanje šta se može uraditi sa svim ovim nivoima vlasti i kakav biznis plan imaju kinezi. Ako misle napraviti regionalnu mrežu(pošto im je sjedište u Budimpešti) onda će imati dosta posla mada bi bio vizionarski projekat.

A ako samo hoće da prodaju svoju tehnologiju onda su sa Hastorom došli turistički.
montypython
Posts: 4065
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

panzer wrote:https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /170714076

Hastor šeta sa kinezima par dana. To bi kao bila namjera da se totalno modernizuje putnički željeznički saobraćaj ali pitanje šta se može uraditi sa svim ovim nivoima vlasti i kakav biznis plan imaju kinezi. Ako misle napraviti regionalnu mrežu(pošto im je sjedište u Budimpešti) onda će imati dosta posla mada bi bio vizionarski projekat.

A ako samo hoće da prodaju svoju tehnologiju onda su sa Hastorom došli turistički.
Nakon onog squeeze outa u FADu i plaćanja (ne znam ni je li to gotovo) malim dioničarima naknade po "tržišnoj" cijeni i "po zakonu" ništa više ne očekujem od tog čovjeka. Ništa dobro. Taj je prokockao svoju reputaciju jeftino i bar što se mene tiče prekrižen je kao faktor u bilo čemu, bar što se tiče morala i etike. Tako da ni ovdje ne vjerujem u priču da je kineze doveo (ako ih je on i doveo) radi nekog opšteg dobra. A ovo mišljenje potvrđuje mi čitava ona priča oko VW gdje je dobio bitku a izgubiće rat. Pa i ona oko pokušaja preuzimanja u Njemačkoj gdje se vidjelo kakvo mišljenje o njemu imaju.
montypython
Posts: 4065
Joined: 06 May 2010, 10:52

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by montypython »

Da pomenem ovdje još jedan momenat, susret sa "investitorima"
se događa u prostorijama Preventa gdje ipak jedan Premijer (kakav takav) dolazi na noge vlasniku privatne firme i to uz prisustvo medija (nimalo slučajno). Istovremeno predsjednik NO u FADu (Smailbegović) je i u Vijeću poslodavaca i direktno pregovara sa Novalićem o raznim stvarima koje se itekako tiču i njegovog gazde. Uz sve Asa osiguranje je bilo zainteresovano za npr kupovinu Sarajevo osiguranja po niskoj cijeni naravno a Novalić je znamo udarao po toj istoj cijeni i firmi koliko je mogao ne bi li je snizio. Dakle bezbroj mogućih sukoba interesa po svim linijama.
slavuj
Posts: 1982
Joined: 19 Sep 2013, 11:29

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by slavuj »

Ja sam davno napisao da će Novalić sigurno obezbjediti sebi dobru poziciju za vrijeme mandata.I to nije n išta novo,Pitanje je samo koliko će mo mi,građani,poreski obveznici,a boga mi i dioničari,platiti to Novalićevo namještenje.Oni su u tome stvarno vješti.U ostalom,samo to i rade posljednjih dvadeset pet godina!Na svakoj poziciji se blagovremeno obezbjede za sljedeću!Odbor za svadbe i sahrane na čelu sa prvim u Bošnjaka ,to zdušno podržava.
Evo,vidite i na ovom forumu,neko,možda novalić lično ili njegov vozać,ili savjetnik,već priprema Telekom za prodaju.Mrtav konj koji će i potpuno uginuti kad mu Vlada eventualno zatraži akumuliranu dobit!Isti slučaj ko s njega!Sve već viđeno!I ne znam ćemu čuđenje!
panzer
Posts: 12405
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Nije lose kad privrednici-veliki biznismeni imaju uticaj na politicke odluke jer cesto oni mogu direktno traziti efikasna i dobra rjesenja kao i sprovodjenje.

Ali je veliko pitanje sta se kod nas moze izroditi iz bliskih odnosa biznisa i politike posti smo jos uvijek u fazi groznicavog skupljanja prve zaradjene milijarde KM( prvi milion je davna proslost) pa jos nema osjecaja za donosenje odluka koje bi napravile posteniji poslovni ambijent. Posteniji za sve ucesnike,od fizickog radnika do najviseg direktora.

Ne bilo lose privatizovati zeljeznicki sektor.
mendo
Posts: 506
Joined: 11 May 2012, 12:07

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by mendo »

proleter wrote:I zadnji idiot je znao da od naplate dugovanja Konzuma nema ništa, samo je naš premijer-neandretalac uvjeravao javnost da je sve pod kontrolom i još dublje gurnuo dobavljače pod led.
Ovo je ključna rečenica :
„Malo me plaši sve ovo jer je to već treća velika priča. Prvo je bio „Pevec“ pa „Tuš“ pa sad „Konzum“. Problem je u BiH koja nije znala da odreaguje i dozvolila je nekima da se igraju i prave velike biznise i da rade velike poslove, a nemaju nekretnine. Kada se desi stečaj, vi nemate od čega to da naplatite. I sada je većina „Konzumovih“ objekata je u zakupu“, zaključuje Mikić.

http://www.capital.ba/mercator-uslovlja ... ca-iz-bih/
slažem se, da je cijela Konzumova priča velika prevara, odnosno glavni dio tek dolazi
ali ovo oko nekretninama - samo na Balkanu i nekim manje razvijenim regionima svjeta postoji ta obsesija vlasništvom nekretnina - velika večina multinacionalki nekretnine iznajmljuje, jer glavni profit odnosno prinos na kapital donosi djelatnost, a ne vlasništvo nekretnina
Shahab
Posts: 666
Joined: 26 Apr 2015, 21:49

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by Shahab »

https://www.rtvbn.com/3872499/prijava-i ... obar-banka

SIPA radi i dokumentuje prevare i malverzacije političke oligarhije. U ovom slučaju osobe koja je trebala upravljati stotinama miliona maraka sredstava namjenjenih autocestama. U sarajevskim medijima idila. Pričaju o ubistvima od prije dvadeset godina, a o pljačkama u toku svi šute. Identično ponašanje tragikomičnog premijera FBiH. Šutnja.
panzer
Posts: 12405
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Vijesti iz ekonomije/privrede

Post by panzer »

Zanimljivo je koliko se planiranje završetka izgradnje autoputa u cijeloj dužini počelo odvijati skoro pa odvojeno od javnosti. Pregovori se izgleda uglavnom vode i preko politike jer se instistira da se paralelno grade i Zenica Sjever i tunel Prenj sa mostarskom zaobilaznicom.
U javnosti se smatra da IFC više nema posredničku ulogu u pronalasku koncesionara odnosno izvođača radova za dionicu Doboj-Zenica ali je to i dalje u fazi pregovora s tim da je plan da se graditelju te dionice dodijeli koncesija Doboj-Sarajevo kako bi mu ova izgradnja bila isplativa.

Iako sam mislio da ni od tunela Prenj nema ništa dobio sam informaciju da su za njegovo finansiranje zainteresovane inostrane dvije Exim banke ali je uslov, normalno, usvajanje akciza na gorivo koje još uvijek nisu usvojene u parlamentu.
Tako je, prema tim informacijama, manje-više sklopljena slika i načelni plan završetka autoputa 5c ali se mora usvojiti novi zakon o akcizama jer kreditori to ipak traže. Čak ni mom sagovorniku na ovu temu koji je uključen u ovu vrstu planiranja nije jasno zašto se ne ide transparentnije u javnost sa svim detaljima jer bi puno lakše dobili podršku(bar bi tako trebalo biti, u zavisnosti od onih koji su opozicija i poluopozicija). Iskreno rečeno i ja sam do tih infomacija bio protiv uvođenja akciza na gorivo ali ako je ovako onda bi bilo logično da se uvedu i obavezno sa tačnim datumom prestanka naplate akcize kada se otplate krediti.
Autoceste su pri kraju sa eksproprijacama privatnog zemljišta oko tunela Ivan i sjeverno od Zenice.

1 Više od 600 radnika angažirano na Zeničkoj zaobilaznici Na osam kilometara grade dva tunela, četiri vijadukta i most

Zenička zaobilaznica na Koridoru 5C trenutno je najveće gradilište u BiH. Više od 600 radnika i inžinjera svakodnevno je angažirano na izgradnji dvije poddionice Drivuša - Klopče i Klopče - Donja Gračanica, ukupne dužine osam kilometara. Vrijednost ovih radova je 140 miliona eura, a trebali bi biti završeni do decembra sljedeće godine. Vrlo zahtjevno Ekipa „Dnevnog avaza“ posjetila je nekoliko gradilišta na ovim poddionicama i uvjerila se u megalomanski posao koji, i pored velikih vrućina, obavljaju vrijedni građevinari. Istovremeno se probijaju tuneli, grade vijadukti, sklapaju metalne konstrukcije za izgradnju mostova, saniraju klizišta, zidaju potporni zidovi... Zaposlenici preduzeća „Autoceste FBiH“, investitora ovih radova, svaki dan su na terenu i prate radove. Šef projekta izgradnje ove dvije poddionice iz „Autocesta FBiH“ Muamer Bristrić zadovoljan je dinamikom radova. Vijadukt Perin Han - Do sada su dva tunela Pečuj i Ričice, dužine 1.000, odnosno 500 metara, iskopana po 50 posto. Vijadukt Ričice koji se nalazi između ova dva tunela dug je 170 metara i trenutno se izvode radovi na rasponskoj konstrukciji. Poddionica Klopče – Donja Gračanica do sada je urađena ukupno 25 posto – kaže Bristrić. Ove dvije poddionice su među najzahtjevnijim na cijelom Koridoru 5C. Na ovih ukupno osam kilometara grade se dva tunela, četiri vijadukta i jedan most. Geološki uvjeti U obilasku gradilišta kod Zenice s našom ekipom bio je Ahmed Mušija, predstavnik „Autocesta FBiH“ za poddionicu Drivuša -Klopče. Mušija kaže da bi radovi na ovoj poddionici trebali biti gotovi u martu sljedeće godine, ali dok ne bude završen nastavak prema Donjoj Gračanici, neće biti puštena u promet. - Ovu poddionicu karakteriziraju teški i složeni geološki uvjeti. Do sada je urađeno 65 posto posla. Završen je lijevi most Drivuša dužine 650 metara i počeli smo raditi desni. Jedan od problema bilo je i klizište u dužini od 400 metara koje trenutno saniramo – kaže Mušija. Mušija: Završetak poddionice Drivuša - Klopče u martu Za sve radove zaposlenici „Autocesta FBiH“ upotrebljavaju savremene tehnologije, a na poslovima su angažirani radnici koji su i do sada radili na izgradnji Koridora 5C. Danonoćno rade Na probijanju tunela radi se danonoćno. Naša ekipa imala je priliku ući u tunel Pečuj na dužini od 500 metara. Ništa se ne prepušta slučaju, tako da odmah nakon što mašina završi iskopavanje i kamion odvuče zemlju, radnici postavljaju armaturnu mrežu duž tunela, sve to zalijevaju betonom i postavljaju dodatne osigurače da onemoguće obrušavanje zemlje.
Brojke
140 miliona eura ukupna vrijednost
600 radnika angažirano
650 metara most Drivuša
400 metara vijadukt Perin Han
400 metara dužina na kojoj se radi sanacija klizišta 1.000 metara
tunel Pečuj 500 metara
tunel Ričice 170 metara
vijadukt Ričice između dva tunela 400 metara
vijadukt Pehare 400 metara dug i
120 metara visok vijadukt Babina rijeka .
Post Reply