Komentari trgovanja i dešavanja na tržištu

Odbrana poste
Posts: 222
Joined: 22 Jul 2012, 18:28

Re: Komentari

Post by Odbrana poste »

I opet neki mediji,a i učesnici ovog foruma,nastoje recimo borbu oko Bosnalijeka prestaviti kao borbu crvenih i zelenih.
Odavno ovdje nema druge ideologije osim novca.Ne radi se tu ni o kakavim socijaldemokratima ili narodnjacima,čak tu nema ni nacionalista.Sve su samo umreženi lopovi,od mjesne zajednice do predsjedništva.Tu i tamo tek poneki pojedinac iskaće izvan tih hobotnica.U ostalom ,oni u svojim medijima to pišu,ali o onim sa druge strane.I da se razumijemo,lopovi nisu samo u politici.Na žalost,oni su u svim sferama života.Jer kako inače razumjeti ovoliko gorčine,laži i podmetanja i na ovom forumu.Mnogo je onih koji umjesto svjetla na kraju tunela,vide svoj lični probitak,vide neko obečanje,nešto što samo oni misle da zaslužuju.Ili jednostavno bore se protiv svakog pokušaja sprečavanja kriminala,jer se nadaju da će i oni jednom doći u priliku da bar nešto zagrabe.I zato će mo se načekati da se išta,bar normativno popravi.Pogotovo ako budemo samo čekali.
Damirko
Posts: 480
Joined: 12 Mar 2010, 07:12

Re: Komentari

Post by Damirko »

Iskoristiću ovaj thread, jer nema izdvojenog, za komentar dešavanja u Aluminiju. Više od 10 godina traje saga o vlasničkoj strukturi u ovoj firmi. Ako je nešto nesporno, to je da fedralna vlada ima udio od 44%, TLM ŠIbenik 12%, a 44% je sporno vlasništvo ne-zna-se kojih radnika. Aluminij je najavio gašenje pogona. Tripartitne prodaje el.energije, loša tržišna pozicija proizvošađa aluminija, "glinica ili ne", o svemu se da raspravljati. Ali, ono što je nesporno je izjava fedralnog premijera da "vlada nije krivac za dešavanja u Aluminiju". Nepomenuću da je nijedna vlada do sada nije uradila ništa pametnije, ali zamislite da ste vlasnik 44% udjela u jednoj velikoj firmi i da kažete "ja nisam kriv". Nije bitno da li si kriv ili ne, bitno da je da ogovoran za svoje postupke koji se tiču tvog udjela u firmi. Ovo pišem nakon najave skupštine dioničara bosnlijeka, ovaj put sa kvorumom vlada-libijci. Ne znam kako će i hoće li Haden upravljati firmom i da li će se najavljena skupština održati i sa kakvih kvorumom. Sve je to moglo mnogo ranije i ekspeditivnije. Fedreralna vlada ima ućešće u još dosta firmi na SASE. Bojim se da možemo doći u situaciju da na skupštini BH Telecoma ne bude kvoruma jer se reosrni ministar i premijer nisu mogli dogovoriti oko stavova, odnosno stavova njihovih stranaka. Samo nedjeljni komentar....
panzer
Posts: 13024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Komentari

Post by panzer »

Dok je Aluminijum zarađivao onda niko nije mogao prići firmi, čak ni uz pratnju policije. Danas je situacija drugačija i tek sada je došlo vrijeme da se rasčište računi.
Možda će se jedno vrijeme morati subvencionirati proizvodnja ali doći će vrijeme kada će firma opet početi zarađivati pa će onda državni udio moći tražiti i dividendu.

Ovogodišnja statistika BH ekonomije pokazuje da su se sektori vratili na pozitivne trendove:
U prvih pet mjeseci ove godine bosanskohercegovački izvoz je iznosio 3 milijarde 464 miliona KM, što je za 10,8 % više nego u istom razdoblju 2012.godine, dok je uvoz iznosio 6 milijardi 8 miliona KM, što je za 0,5% manje nego u istom razdoblju prethodne godine, podaci su Agencije za statistiku BiH.

Pokrivenost uvoza izvozom je iznosila 57,6%, a vanjskotrgovinski robni deficit dostigao je iznos od 2 milijarde 544 miliona KM.
Rastu izvoza i dalje značajno doprinosi električna energija, koje smo za pet mjeseci ove godine izvezli u vrijednosti 172,8 miliona KM ili 268% više nego u istom periodu prethodne godine, dok je uvoz iznosio 30,0 miliona KM ili 40,8 posto manje nego u prvih pet mjeseci 2012.
Dobri rezultati zabilježeni su i u proizvodnji namještaja koja bilježi rast od 11,5 posto. Ovih proizvoda izvezli smo za pet mjeseci za 236,4 miliona KM, a uvezli za 35,8 miliona KM, što je manje za 4% nego u istom periodu prethodne godine.
Rast izviza zabilježen je i kod mašina i transportnih uređaja od 11,5 posto, kao i hemijskih proizvoda 12,5 posto dok se uvoz ovih proizvoda kretao blizu prošlogodišnjeg nivoa.
Izvozni rezultati bili bi bolji da nema pada u izvozu naftnih derivata, a što je dijelom posljedica remonta u brodskoj Rafineriji na početku godine.
Ovih proizvoda izvezli smo u prvih pet mjeseci za 83,9 miliona KM, što je za oko četvrtinu manje nego u istom periodu prethodne godine, dok je uvoz nafte i naftnih derivata iznosio 594,2 miliona KM, odnosno 0,3% manje nego u istom periodu 2012. godine.
Izvoz željeza i čelika u posmatranom periodu bilježi blagi rast od 2 posto, dok je izvoz obojenih metala manji za 1,4 posto.
Hrane i živih životnja izvezli smo za prvih pet mjeseci u vrijednosti 125,0 miliona KM ili 15,4 posto više nego u istom periodu prethodne godine, dok je uvoz dostigao iznos od 579,3 miliona KM i takođe je porastao 8,9 posto.
Takođe, rast izvoza u prvih pet mjeseci ove godine bilježimo i kod pića i duhana.
Pića smo izvezli za 10,4 miliona ili 6,3 posto više, a uvezli za 78,7 miliona KM uz rast od 4,5%.
Izvoz duhana veći je za čak 46,1 posto, mada je izvezena vrijednost još uvijek relativno skromna 5,8 miliona KM, dok je uvoz iznosio 24 miliona KM i bilježi drastičan pad od 26,7 posto kao rezultat smanjene potrošnje i cvjetanja crnog tržišta.
Izvoz BiH u zemlje CEFTA je iznosio 1 milijardu 23 miliona KM, što je za 4,6 % više nego u istom razdoblju 2012.godine, dok je uvoz iznosio1 milijardu 362 miliona KM, što je za 7,6% manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Pokrivenost uvoza izvozom je iznosila 75,1 %.
Izvoz u zemlje EU je iznosio 2 milijarde 57 miliona KM, što je za 10,3 % više nego u istom razdoblju 2012.godine, dok je uvoz iznosio 2 milijarde 841 milion KM, što je za 0,8 % više nego u istom razdoblju prethodne godine.
Pokrivenost uvoza izvozom je iznosila 72,4%.
panzer
Posts: 13024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Komentari

Post by panzer »

Vrijedi li kupiti ove deonice.
Na prijedlog direktora Aluminija d.d. Mostar Ive Bradvice, članovi Nadzornoga vijeća Društva danas su donijeli Odluku o odgađanju primjene Odluke o isključenju proizvodnih postrojenja u Aluminiju, donesenu 6. juna, zbog izuzetno teškog stanja u kojemu se Aluminij našao. Isključenje je odgođeno zbog pozitivnih pomaka do kojih je došlo nakon objave najave gašenja proizvodnje, a odgođeno je na rok od trideset dana od dana kada je bio predviđen početak gašenja, dakle do 17. jula, dokad će biti otklonjene brojne neizvjesnosti u vezi sa sudbinom najvećega izvoznika u BiH.
- Vidljivo je kako je puno toga krenulo nabolje, gdje posebno treba istaći činjenicu da smo s Vladom FBiH do kraja utvrdili našu strukturu kapitala te u sljedećoj sedmici očekujemo i upis naših dionica i dioničara u Registar vrijednosnih papira u FBiH. No, kako sam odmah i kazao, ne ćemo istrčati s poništenjem Odluke o gašenju proizvodnje jer smo tek načinili prvi, istina jako velik korak u nizu onih koji nas očekuju za potpuno otklanjanje poteškoća koje nas opterećuju. Ovih dana, svakako prije službenog pristupa Republike Hrvatske Evropskoj uniji, trebamo do kraja riješiti pitanje naše daljnje opskrbe sa 100 MW električne energije iz RH, dok s druge strane vodimo intenzivne pregovore s Vladom FBiH i s rukovodstvom Elektroprivrede HZHB oko reprogramiranja našega duga prema toj elektroprivrednoj kući – komentirao je direktor Bradvica.
S jednakim obrazloženjem odnosno opravdano ohrabren pozitivnim pomacima u odnosu na vrijeme kada je na dnevnomu redu bila teška odluka o isključenju pogonskih postrojenja, direktor je članovima Nadzornoga vijeća predložio da do daljnjeg odgode i primjenu Odluke o suspendiranju svih odredbi postojećeg Pravilnika o radu Aluminija koje se odnose na osobne dohotke i na sva druga davanja, kao i primjenu Programa zbrinjavanja tehnološkog viška, što je jednoglasno usvojeno
panzer
Posts: 13024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Komentari

Post by panzer »

Inicijativa koja nadilazi predlagače. Ovog Karića od početka ne volim i do sada nisam promijenio mišljenje pa i ovdje mislim da ne bi imao dobru ulogu ali sama inicijativa je dobra i nešto što bi se moralo pokrenuti. Banke bi ovo prihvatile jer ako mogu finansirati entitetske obveznice koje pojede obična potrošnja onda bi sigurno prihvatile i nešto što pokreće realnu ekomiju jer bi onda imale indirektne tj. dodatne koristi od zaposlenih u građevinskim i pratećim sektorima.
Možda bi se čak i privukao dio novca od dijaspore ako bi se napravila ispravna promocija.

Ali, ali.... Kako rekoh i Karić i ona ekipa koja bi uzela dobru pinku od ove inicijative je ono što su mane svega ovoga. Može se pretpostaviti ko bi bio "preporučen" da u praksi sprovede prikupljanje sredstava. Vjerovatno isti oni koji su predloženi Hadenu kod teme Bosnalijek što znači da bi se opet putem provizije odvojio dio sredstava malverzacije na koje godinama upozoravamo.

Ima inicijativa i plus i minus pa bi bilo dobro kada bi "nadživjela" predlagače:
U naredne tri godine preduzeće Autoceste FBiH ima u planu realizaciju oko 650 miliona eura investicija na Koridoru VC, a jedan dio sredstava za igzradnju bit će prikupljen na domećm tržištu.
Ovo je kazao Ensad Karić, direktor preduzeća Autoceste FBiH, govoreći na okruglom stolu "Pozicija realnog sektora u finanijskom sistemu BiH" u sklopu dodjele priznanja najsupješnijim finansijskim inastitucijama u bih u 2012. godini "Kristalna prizma" u organiazciji Revicona, izvještava portal Indikator.ba.
- Mi smo u poslovni plan ove godine, čisto testiranja radi, stavili da ćemo se zadužiti kod domaćih kreditnih institucija ili putem emisije vrijednosnih papira. To je prošlo na Vladi tako da ćemo pokušati naći 200 miliona KM domaćeg kapitala, kazao je Karić.
Obrazložio je da su dva razloga za to.
- Jedan je što smo mislili da ćemo spletom nekih okolnosti možda zbog dužine radova, povlačenja kredita ili sporosti administracije trebati taj neki “most”, a drugi ta testiramo ono što hoćemo da uradimo već krajem ove godine i početkom sljedeće. Mi smo već povratili pvojerenje međunarodnih finansijskih institucija i ono što je naš cilj jeste da povratimo povjerenje kod građana i da pokušamo alociranje sredstava zajednčki sa međunarodnim finansijskim institucijama, da napravimo dva odvojena konzorcija koji će finansirati sljedeće dionice, istakao je Karić.
On je dodao da kompanija Autoceste FBiH ima dobre osnove za dalje zaduživanje.
- Mi ćemo već sljedeće godine imati 100 km autoceste, prihodi od akcize iznose oko 80 miliona KM godišnje, od putarine u ovom momentu prihodujemo 20-ak miliona, a sa 44 km ceste to će biti dvostruko više. To je solidan osnov da se u ovom momentu možemo zadužiti, s obzirom na naš cash flow, za nekih još 200 miliona eura, objasnio je Karić.
On je naglasio da je za kompletan Koridor VC potrebno još oko tri milijarde eura što je zasigirno veliki potencijal i što država treba iskoristiti za jačanje realnog sektora.
- Mi već u septembru imamo posjetu EIB-a sa čijim predstavnicima ćemo razgovarasti o modelu finansiranja prema kojem oni daju 50 posto, dok će preostalih 50 posto biti naš domaći kapital. Želimo da napravimo kombinaciju sa bankama, tako da na kraju kad budemo imali kredit EIB-a na 25 godina s 5 godina grace perioda uz kamatu od 2 posto, bit ćemo biti spremni da domaćim instutucijama platimo i nešto više za kapital s drugom ročnošću da bi u prosjeku dobili dobar kreditni proizvod, obrazložio je Karić.
Smatra da postoji velika rezerva u 7 milijardi štednje građana u bankama, te je predviđeno da dio sredstava bude obezbijeđen emisijom vrijednosnih papira, pri čemu će se kao investitori pojaviti građani.
No, upozorio je i da su potrebne izmjene regualtive, kako bi se omogućilo finansiranje izgradnje autoputa na ovaj način.
Nužne su izmjene Zakona o Centralnoj banci kako bi se omogućilo da dio vrijednosnih papira koje emituju država i entiteti budu korištene kao dio obavezne rezerve, a što je, kako je kazao, prepisano iz regulativa centralnih banaka.
- Iznenadilo me da smo od Centralne banke prvobitno dobili podršku, a onda je kasnije prijedlog odbijen. To je nešto što ćemo zasigurno trebati, jer znamo iz razgovora sa bankama da postoji problem ročnosti kredita. Ovi krediti zahtijevaju dug period otplate. Možemo u nekoj prvoj fazi podnijeti kraći period otplate, ali znajući stanje trenutne regulative, svaki kredit preko pet godina kod domaćih finansijskih institucija je gotovo prosto nemoguć. Mi ne možemo to podnijeti. Država to ne može podnijeti, konstatovao je Karić.
Dodao je je podrška države neophodna, jer ni jedan infrasturkturni projekat u svijetu nije napravljen bez podrške države.
Napomenuo je i da postoji opcija javno-privatnog partnerstva (JPP) u izgradnji autoputa, ali koeficijent koji uzimaju partneri kada rade JPP je otprilike puta tri na ono što oni incijalno daju tako da nas to neće jeftino doći. Pogotovo u zemlji kakva je BiH gdje se u regiji borimo sa Makedonijom i Albanijom koje takođe uporedo idu s projektima javno-privatnog partnerstva.
- Teško da možemo imati bolje uslove nego te zemlje s obzirom na našu političku situaciju. Nisam siguran koliko ćemo se moći izboriti. istakao je Karić.

Domaće kompanije dovoljno zaposlene

- Mi realno nemamo mogućnosti niti imamo dovoljno domaće operative, bez obzira kako to izgledalo, da možemo da gradimo 150 kilometara autoputa odjednom. Mi smo sad već sa ova dva nova gradilišta koja uskoro otvaramo od nekih 20-ak kilometara na limitu onoga što možemo raditi. Jednostavno, kompanije koje rade su uglavnom dovoljno zaposlene i neke su uzele čak više posla nego što mogu realno uraditi. Bez obzira što neke dionice rade strane kompanije, po našim procjenama oko 80 posto ukupnog ugovornog aranžmana je direktno iz BiH - u kamenu, cementu, radnicima i taj procenat nikad neće biti manji, kazao je Karić.

Promet veći od očekivanja

Zanimljivo je da je broj vozila na izgrađenom dijelu Koridora Vc za 20 posto veći nego što smo očekivali. U ljetnom periodu ovaj prosjek ide do 17.000, što govori koliko bi autoput trebalo da znači.
Kada iduće godine budemo imali 100 km izgrađenog autoputa vjerovatno ćemo više privući transporta. Nažalost promet teretnim vozilima je ispod 5 posto, što dovoljno govori o našem realnom sektoru, istakao je Karić.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Komentari

Post by proleter »

Intersantno da se nikada ne spominje namjenska proizvodnja u ovim statistikama.
Navodno je to najbolji dio priče, izvoz veći za 150 % kod nekih ( samo Igman Konjic preko75 miliona KM !!), Pretis, UNIS GINEX, BINAS se pokreće čuo sam itd...
Uz tri nova kopa sa 1,5 mil novih tona uglja, prebacivanje proizvodnje iz HR u BiH, rodnu godinu i rast turizma preko 10 %, morao bi rast BDP u 2013. ipak biti veći od planiranih 1 %.
Uz inteziviranje radova na koridoru 5c, početak velikih investicija u Elektroprivredi BiH i vrhunac implementacije par stotina mil KM za rekonstrukcije kuća povratnika (ugovor iz 2011.), u 2014. bi rast morao biti preko 3 % ( a idu i izbori, pa se nekih para za velike investicije uvijek nađe).

Samo je u RS nešto lošija situacija pa to može oboriti rast. Ipak je FBiH uz sve političke probleme za njih "Zapadna Njemačka" :lol:
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Komentari

Post by proleter »

Intersantno, JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar 86.347.115 KM, treći po neto dobiti u 2012. godini ?
Nemoguće da je to od cestarine, da je najveći investitor to je jasno :
http://www.nezavisne.com/posao/analize/ ... 99174.html
brzi
Posts: 3192
Joined: 31 Jul 2012, 14:34

Re: Komentari

Post by brzi »

proleter wrote:Intersantno, JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar 86.347.115 KM, treći po neto dobiti u 2012. godini ?
Nemoguće da je to od cestarine, da je najveći investitor to je jasno :
http://www.nezavisne.com/posao/analize/ ... 99174.html
jest kad računaju prihode od poreza na gorivo koje oni dobivaju.
Cestarine naplaćeno koliko se sjećam oko 15 miliona a rashodi oko 20 miliona pa bi bili u minusu bez ostalih prihoda.
proleter
Posts: 1631
Joined: 14 Sep 2012, 13:45

Re: Komentari

Post by proleter »

Ima li još neko problema da pristupi stranici Indikator.ba ili je ista ukinuta ?
panzer
Posts: 13024
Joined: 11 Mar 2010, 21:30

Re: Komentari

Post by panzer »

Radi normalno a možda je bilo nekih prekida. Ovo sa JP auteceste i njihovoj dobiti je potpuno besmisleno u ovakvoj ranglisti. Neko ko u dobit računa naplaćeni porez na gorivo ne može biti na takvoj privrednoj listi. Jeste da su uzeli podatke iz afipa i da ih moraju bukvalno automatski obraditi ali na taj način je neka firma koja je svojim radom zaslužila da bude treća na toj listi nije prikazana nego je prikazan neko kome samo prebace sredstva sa računa UIO.
Post Reply