montypython wrote: ↑22 Feb 2025, 13:44
U naslovu preporod giganta a u tekstu ni riječi o tom preporodu osim rasta vrijednosti dionice. To dvoje nije isto i ne mora imati nikakve veze.
Baš tako. Sav se preporod sveo na davanje nekoliko intervjua od strane Ustamujića u kojima spominje plan da poveća dobit kompanije i preticanje BHT-a po rezultatu, te spominjanje Bitcoin-a u istoj rečenici sa Ei. Nigdje konkretne informacije o novim poslovima, rastu prihoda (iz kojih bi se trebala generisati ta silna dobit kojom se gađa) ili nečem drugom vezano za rast obima poslovanja. Ja sam nekako konzervativan po pitanju ulaganja, volim vidjeti neke konkretne dokaze da posao vrijedi prije nego što uložim novac u njega. Za ovakav rast ipak treba američki pristup imati, ulagati u očekivanja da će nešto eksplodirati (kladiti se), a ne u nešto konkretno...
Evo jedan zanimljiv članak, koji može biti poučan. A mogu se povući i neke paralele sa Ei...
https://www.index.hr/mobile/auto/clanak ... __ostalo_m
"Nikola je izašao na burzu spajanjem s tvrtkom za akvizicije posebne namjene (SPAC), a
njegova vrijednost eksplodirala je na više od 27 milijardi dolara, unatoč tome što još nije bio proizveo nijedno komercijalno vozilo. Partnerstva s velikim imenima, poput General Motorsa, dodatno su pojačala optimizam među investitorima.
Nikola Corporation osnovao je Trevor Milton 2015. godine s ambicioznim ciljem stvaranja električnih i vodikovih kamiona koji će zamijeniti tradicionalna dizelska vozila.
Tvrtka je brzo privukla pažnju zahvaljujući velikim obećanjima o inovativnoj tehnologiji, uključujući kamion Nikola One koji je trebao koristiti vodikove gorive ćelije za pogon s nultim emisijama.
U listopadu 2022. porota u New Yorku proglasila je osnivača Nikole, Trevora Miltona, krivim za kaznena djela prevare s vrijednosnim papirima i elektroničke prevare. Tužitelji iz Ureda državnog odvjetnika za južni okrug New Yorka
optužili su Miltona da je davao lažne i obmanjujuće izjave o "gotovo svim aspektima poslovanja" vezano uz razvoj električnih i vodikovih kamiona, kao i da je obmanjivao javnost putem društvenih mreža i podcast intervjua."